י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

עסקת השבויים אושרה; שרי ש"ס הצביעו בעד

העסקה אושרה ברוב גדול. השרים ישי, אטיאס, כהן ונהרי הצביעו בעד עסקת חילופי השבויים. אולמרט: "ככל הידוע, אודי גולדווסר ואלדד רגב אינם בחיים". בשב"כ ובמוסד התנגדו לעסקה

חייה של קרנית. הרב עובדיה יוסף
חייה של קרנית. הרב עובדיה יוסף

הלחץ פעל את פעולתו. כמי שכפאם שד, הצביעו היום (א) ראש הממשלה, אהוד אולמרט ומרבית שריו בעד עסקת חילופי השבויים שגובשה עם חיזבאללה. האישור ניתן בעוד הלחץ שהפעילו המשפחות והתקשורת מונח כחרב על צווארם של השרים, ועל אף הההתנגדות הנחרצת של מערכת הביטחון. רק שלושה שרים - בר-און, פרידמן וביום התנגדו לעסקה.

שרי ש"ס הצביעו בעד עסקת השבויים עם חיזבאללה. לאחר לבטים, פגישות, לחצים והתייעצויות, הורה מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, לשרי מפלגתו להצביע בעד העסקה. הסיבה המרכזית: שאלת עגינותה של קרנית גולדווסר, וכפי שהגדיר זאת אלי ישי: "חייו של קונטאר כנגד חייה של קרנית".

בהחלטה זאת הצטרפו שרי ש"ס למרבית שרי הממשלה התומכים בעסקה. ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הודיע היום במהלך ישיבת הממשלה המכרעת: "בתום תהליך ארוך הגעתי למסקנה שכראש ממשלת ישראל עליי להמליץ בפניכם לאשר את הצעת ההחלטה שתביא לסיומה של פרשה כואבת זו, גם במחירים הכואבים שהיא תובעת מאיתנו".

אינם בחיים. החטופים גולדווסר ורגבצילום: אינם בחיים. החטופים גולדווסר ורגב
אינם בחיים. החטופים גולדווסר ורגב

במהלך הישיבה, הופיעו בפני השרים ראש המוסד, מאיר דגן, וראש השב"כ, יובל דיסקין. שניהם, כל אחד מסיבותיו הוא – מתנגדים לעסקה באופן נחרץ. לטענתם, העסקה במתכונתה הנוכחית פוגעת בישראל ובכושר ההרתעה שלה. לדבריהם, אין לקדם עסקה בה מוחזרים שבויים חיים בתמורה לגופות.

על פי הידוע בשלב זה, במסגרת העסקה, יוחזרו ללבנון חמישה אסירים – המחבל סמיר קונטאר, רוצח משפחת הרן, ועוד ארבעה אנשי חיזבאללה שנשבו במלחמת לבנון השניה. בבירות כבר מצחצחים את הרחובות לקראת 'חגיגות הניצחון' שייערכו עם שובו הצפוי של קונטאר למדינה.

מאידך, סבורים גורמי הביטחון והמודיעין כי החטופים – גולדווסר ורגב אינם בין החיים. בהצהרתו הבוקר אמר אולמרט: "ככל הידוע לנו – שני חיילנו, אודי גולדווסר ואלדד רגב – אינם חיים. ככל שידוע לנו הם נהרגו בעת פעולת החטיפה או מתו מפצעיהם סמוך לאחר התרחשותה. קרוב לודאי שפעולה החטיפה שהביאה למותם הייתה מלכתחילה מבוססת על הרצון של חיזבאללה להביא לשחרורו של סמיר קונטאר. וזאת בידיעה שאין ברצונם או ביכולתם לעמוד בהתחייבות שהייתה בהסכם הקודם בדבר מסירת הפרטים על רון ארד".

שלמה גולדווסר, אביו של אהוד, אמר עם פרסום עמדת אולמרט: "אנו מברכים על דבריו של ראש הממשלה. יפה שראש הממשלה חזר בו מטעותו. הוא עשה זאת בצורה טובה וקיבל החלטה נכונה ואמיצה".

קישורים:
הרב עובדיה פגש את משפחות רגב וגולדווסר
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}