י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

אולמרט מנסה להציל את עורו: במו"מ עם ש"ס להגדלת הקצבאות

משרד האוצר מתנגד בתוקף לתוכנית ראש הממשלה להעלות את קצבאות הילדים ב-50-70 שקל לילד. בר-און: "הקצבאות יועלו רק על גופתי המתה"

אולמרט מנסה להציל את עורו: במו"מ עם ש"ס להגדלת הקצבאות

אולמרט שבעבר התנגד להגדלת קצבאות הילדים, הן כראש ממשלה הן כשר אוצר, שינה באחרונה את טעמו. שכן, תנועת ש"ס מאיימת כי אם לא יימצא פתרון בסוגיית קצבאות הילדים עד למועד ההצבעה על פיזור הכנסת ביום רביעי הקרוב, היא תתמוך בהצעת החוק של האופוזיציה לפיזור הכנסת שתובא לקריאה ראשונה. גם סיעת העבודה מתכוונת לתמוך בפיזור הכנסת.

גורמים בש"ס הבהירו אתמול (א) כי הם עדיין דבקים בדרישתם להגדלת הקצבאות, אך מוכנים לנהל משא ומתן על גובהן ועל ההדרגתיות בהעלאתן.

ש"ס אמנם קיבלה בשבועות אלה העברות תקציביות למוסדות שונים, באישור משרד האוצר, אך היא חוזרת ומאיימת שהתנאי להישארותה בממשלה הוא העלאת הקצבאות.

בש"ס מצהירים כבר כמה שבועות כי הם עומדים על דרישתם להעלות את קצבאות הילדים באופן הדרגתי, לאחר שקוצצו בשנת ‭.2003‬ יו"ר ש"ס השר אלי ישי נפגש עם שר האוצר רוני בר־און שלוש פעמים בשבועיים האחרונים, אך בר־און מתנגד נחרצות להעלאה.

אולם, מנגד, אולמרט, שמעמדו בתפקיד מעורער בשל הפרשיות המשפטיות בהן נכרך שמו, עושה כל מאמץ להכשיל את הצעת החוק של האופוזיציה. כיוון שכך, מקורביו מנהלים מו"מ עם ראשי ש"ס, במהלכו הציעו להגדיל את קצבאות הילדים החל ב-1 ביולי 2008 ב-50-70 שקל לילד החל מהילד הרביעי.

השאלה היא מה יעשה שר האוצר, רוני בר-און, הנחשב לשר המקורב ביותר לאולמרט, שאמר באחרונה כמה פעמים כי "הקצבאות יועלו רק על גופתי המתה". מלשכתו נמסר אתמול ל'דה מרקר' כי הוא איתן בדעתו להתנגד בכל תוקף להעלאת הקצבאות.

לא ברור אם בר-און יתפטר מהממשלה במקרה שאולמרט יאלץ אותו להעלות את הקצבאות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}