י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

לופוליאנסקי: פיטרתי את האחראים לחילול השבת

בלעדי: בעקבות פרשת חילול השבת בגשר המיתרים, שנחשפה לראשונה בפורום 'בחדרי חרדים', הורה ראש העיר להדיח לאלתר את האחראים למקרה. בעירייה שוקלים הגשת תביעה משפטית

נבחן הגשת תביעה. אורי לופוליאנסקי
נבחן הגשת תביעה. אורי לופוליאנסקי

פרסום ראשון: ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, הורה להדיח את מנהל העבודה מטעם חברת 'רמט' ממזרח העיר ומפקח העבודה מטעם חברת 'גדיש', אשר היו אחראיים למחדל החמור שהביא להעסקתם של מספר פועלים ערבים בגשר המיתרים במהלך השבת האחרונה.

במקביל להדחה, הורה לופוליאנסקי לגורמים המשפטיים בעירייה, לבחון את האפשרות להגיש תביעה משפטית כנגד קבלן המשנה, בגין הפרה בוטה של החוזה עליו חתמה החברה, מול חברת מוריה האחראית על עבודות להקמת הגשר.

הדיווח הראשון בנושא עלה בפורום 'בחדרי חרדים'. הגולש 'davidshiw' דיווח באשכול שפתח בנושא, תחת הכותרת 'חילול שבת בבניית גשר המיתרים': "השבת הייתי במלון שערי ירושלים. לקראת מנחה יצאתי להתפלל באחד מבתי הכנסת בסביבה ולתדהמתי בשעה 18.00 (עיצומה של השבת) מגיע רכב ובו פועלים שהחלו לעבוד במרץ בבנית גשר המיתרים והריצוף שתחתיו".

חילול שבת. גשר המיתרים. צילום: הגולש עזריאל_קצילום: חילול שבת. גשר המיתרים. צילום: הגולש עזריאל_ק
חילול שבת. גשר המיתרים. צילום: הגולש עזריאל_ק

בעירייה טוענים כי הם נדהמו מהדיווח. לדברי גורמים בעיריית ירושלים, קבלן המשנה ממזרח העיר שסיפק שירות לחברת מוריה, העסיק מספר עובדים אשר ביצעו עבודות ריצוף ברחבת הגשר לפני צאת השבת.

מתחקיר של המקרה שנערך בעירייה עולה כי הקבלן אשר העסיק פועלים ערבים, לא וידא כי העובדים יגיעו למקום בהתאם להנחיות רק בצאת השבת, דבר אשר הביא לכך כי העובדים החלו בביצוע עבודות עוד לפני צאת השבת, בניגוד לחוזה מול חברת 'מוריה'.

מלשכתו של אורי לופוליאנסקי נמסר: "ראש העיר הורה להדיח מיידית את האחראים על המחדל, והורה לבחון הגשה תביעה משפטית כנגדם". מחברת 'מוריה' נמסר כי "מדובר במקרה חמור ביותר וכי הם מקווים שמיצוי הדין באופן מיידי עם האחראים לכשל, יעביר מסר ברור וחד משמעי לכל קבלני המשנה וימנע כל אפשרות להישנות של מקרה החמור בעתיד".

קישורים:
מחאות בירושלים: חילול שבת בגשר המיתרים
הדיווח הראשון בנושא - בפורום 'בחדרי חרדים'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}