י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מכה לש"ס: הוקפאו הבחירות לרבנות ירושלים

השופט אליקים רובינשטיין: "להימנע מכל פעולה הקשורה לבחירת רב עיר לירושלים". הלם ומבוכה בצמרת ש"ס לאחר החלטת בג"ץ. ניר ברקת חוגג: "צעד בדרך למינוי רב ציוני"

מכה קשה. שר הדתות יצחק כהן
מכה קשה. שר הדתות יצחק כהן

מכה קשה לתנועת ש"ס: שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, הורה היום (א) על מתן צו ביניים המונע הליכים לבחירת רב לעיר ירושלים. הצו ניתן במענה לעתירת חבר מועצת עיריית ירושלים, ניר ברקת, וח"כ אורי אריאל מהאיחוד הלאומי.

על פי הצו, על שר הדתות, יצחק כהן, "להימנע מלעשות כל פעולה אשר תביא להליך של בחירתם של רבני עיר על פי התקנות החדשות, וזאת עד לאחר הבירור המלא והענייני של העתירה".

משמעות הדברים היא, כי תקוות ש"ס למנות את בנו של הגר"ע יוסף כבר בקדנציה הנוכחית נגוזו. כל עוד נותר סיכוי לבחירת רב עיר בירושלים, על פי טעמה ורצונה, נשארה ש"ס בממשלה, על אף המהומות, האיומים, הרפיסות וחוסר הכיוון של הממשלה.

כעת מתברר, כי לכל הפחות עד מועד קיום הבחירות המוניציפליות, בעוד כחצי שנה, או לחילופין עד למתן צו אחר, דבר בעל סיכויים קלושים, לא נראה רב חדש בירושלים. ושכונת הר נוף נבוכה.

בעתירתם לבג"ץ, ביקשו ברקת ואריאל להורות על ביטול התקנות החדשות למינוי רב ראשי, וכן לתת צו מניעה אשר ימנע את הליך הבחירה עד לתום הבחירות ברשויות המקומיות. לטענתם, "התקנות החדשות נועדו להבטיח את שליטתו של שר הדתות באיוש תפקידי הרבנים הראשיים ברחבי הארץ בכלל ובירושלים בפרט, זאת תוך התערבות בוטה בהליכים דמוקרטיים, והפיכת התפקיד ל"ג'וב" אשר לשר הדתות יש שליטה באיושו. מטרת התהליך הסופית היא "בחירת שני רבנים מהמגזר החרדי בלבד".

לאחר מתן הצו, אמר העותר, ניר ברקת: "זהו צעד נוסף בדרך למנוי רב ראשי מהזרם הציוני לירושלים, עיר בה 70% מהיהודים אינם חרדים, ואשר דווקא הם זקוקים לרב אשר יטפל בצרכי הדת שלהם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}