י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

עיצומים בדואר, החרדים נפגעים

במהלך מאבקם של עובדי הדואר במשרדי האוצר והתקשורת, החליטו העובדים שלא להעביר ליעדם את קצבאות הביטוח הלאומי. התוצאה: משפחות רבות מהמגזר החרדי שמצפות לשווא לכספי קצבאות הילדים

בנק הדואר. צילום: דב האזרחי
בנק הדואר. צילום: דב האזרחי

מאבקם של עובדי הדואר במשרדי התקשורת והאוצר פוגע בעיקר בחרדים. עובדי בנק הדואר החליטו, במסגרת המאבק, שלא לחלק את קיצבאות הביטוח הלאומי. ככל הנראה, הדרך להישגים עוברת דרך פגיעה חמורה בשכבות החלשות ביותר.

בשבוע שעבר הודיע וועד העובדים כי לא יחלק את קצבאות הביטוח הלאומי. בין השאר, מדובר בקצבאות ילדים ובקצבאות הבטחת הכנסה. העובדה כי עשרות ומאות אלפי משפחות מצפות לפרוטות הללו בכיליון עיניים לא ממש מעסיקה את מובילי המאבק.

משפחות רבות במגזר החרדי, בעיקר ברוכות הילדים, מתבססות בחישוב תקציבן החודשי גם על סכומי קצבת הילדים המשולמים ב-20 לחודש. הקצבה אמנם מזערית, רק 152 שקלים לילד, אך יש לה משמעות רבה כשמדובר במשפחה ששוקלת פעמיים לפני קניית כל גביע לבן או שקית חלב. האברכים המקבלים באופן קבוע את הבטחת ההכנסה, ייאלצו להמתין ככל הנראה למועד אחר לקבלת הכסף.

הרקע לעיצומים: הודעה של הנהלת בנק הדואר על פיטורי 150 עובדים, בעקבות גירעון בסך 20 מליון שקל, שנוצר ברבעון הראשון של 2008. לטענת הדואר, הסיבה לגירעון היא פתיחת שוק הדואר הכמותי לתחרות, זאת על אף הבטחת משרד האוצר שהמהלך לא יפגע בחברה ובעובדיה.

העובדים דורשים כעת לקבל רשת ביטחון ועירבונות ממשרד האוצר על מנת שלא ייפגעו. יו"ר ועד עובדי הדואר, ברוך ויצמן, אמר: "האחריות על החרפת העיצומים מוטלת כולה לפתחם של משרדי האוצר והתקשורת. הם הפרו כלפינו הבטחות וכשפתחנו בעיצומים לא התייחסו אלינו ברצינות. אנחנו לא רוצים לפגוע בציבור הישראלי אולם הממשלה לא הותירה בפנינו שום ברירה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}