י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

תלמיד ישיבה מיצהר בנה 'קסאם', ירה אותו לכפר ערבי וכמעט הרג חסיד ברסלב

תלמיד ישיבה שגלש באינטרנט הצליח לבנות קסאם ולשגר אותו אל כפר פלשתיני. הטיל התפוצץ בשטח פתוח, מטרים ספורים מחסיד ברסלב שעמד במקום הנפילה והתפלל. השב"כ פתח בחקירה • רועי שרון, כתב 'מעריב' חושף

יצהר
יצהר

פרשה חסרת תקדים מסעירה בימים אלה את היישוב יצהר בשומרון: תלמיד מהישיבה הגבוהה ביישוב שיגר לפני כשבועיים טיל קסאם מאולתר מגבעה הסמוכה ליישוב לכיוון כפר פלשתיני. ראשון הנחקרים בפרשה הוא הרב איציק שפירא, ראש הישיבה הגבוהה של יצהר "עוד יוסף חי‭,"‬ שנעצר אתמול.

דקות ספורות לפני האירוע, הודיעו חברי החוליה המשגרת לגורמים ביישוב, כי בקרוב ייערך "ניסוי כלים" ויישמע פיצוץ. חברי החוליה ציינו, כי מדובר בפיצוץ מבוקר ויש להתעלם ממנו.

הטיל, שכלל מתקן שיגור, צינור וחומר נפץ, נחת בשטח חקלאי בין יצהר לבין הכפר הפלשתיני והתפוצץ. מטרים ספורים מהמקום בו התפוצץ הטיל, עמד באותה שעה חסיד ברסלב שעסק בתפילה, ורק בנס לא נפגע.

לאחר הפיצוץ, שיצר רעש שנשמע היטב, הוקפצו לזירה כוחות צבא רבים. החשש היה כי מדובר באירוע טרור, אולם מבדיקה ראשונית התברר כי הירי התבצע מכיוון היישוב, ולא מהשטח הפלשתיני. מהרגע שבו הבינו בפיקוד מרכז כי מדובר בירי שהתבצע על ידי יהודים, עברה חקירת האירוע לשירות הביטחון הכללי וליחידה המרכזית של מחוז ש"י במשטרה.

על פי החשד, את הידע ליצירת הטיל רכש התלמיד, שטרם נעצר, באינטרנט. כעת חוקרים מי סיפק את חומר הנפץ ומי היו השותפים לשיגור.

ראשי הישיבה, שהבינו מיד כי מדובר בחציית קווים, הדיחו מיד את התלמיד שאחראי לאירוע.

גם ביישוב עצמו, שם מכנים בימים אלה את האירוע "פרשת הטיל‭,"‬ מתנערים בנחרצות מהאחראים לכך. תלמידים רבים בישיבת "עוד יוסף חי" היו בין 20 המורחקים על ידי השב"כ משטחי יהודה ושומרון לפני כשנה וחצי. נשיא הישיבה הוא הרב המקובל יצחק גינזבורג.

קאסם פלסטיניצילום: קאסם פלסטיני
קאסם פלסטיני


בימים האחרונים העביר השב"כ למשטרה מידע מודיעיני, שעשוי להצביע על מספר חשודים בפרשה, וביקש ממשטרת מרחב שומרון לבצע מעצרים וחיפושים.

אתמול (ה) בבוקר הגיעו עשרות שוטרים לישיבה ביצהר, ביצעו חיפושים והחרימו מחשבים. החיפושים לא העלו דבר. בנוסף, עיכבו השוטרים את הרב איציק שפירא וכן שניים נוספים. השלושה הועברו לחקירת שב"כ שנערכה בבסיס הצבאי הסמוך.

בתום החקירה, שארכה כשלוש שעות שוחררו השלושה. שלושת המעוכבים אינם חשודים במעורבות בפרשה, ונחקרו במטרה לגבות מידע שיסייע בחקירת האירוע.

גורם מרכזי ביישוב אמר בתגובה: "בשונה מהאירועים סביב הריסת הקרוואן, הרי שבפרשת הטיל, היישוב מסתייג לחלוטין מההתנהלות של תלמידי הישיבה. היישוב תולה בהנהלת הישיבה אחריות מלאה למעשי תלמידיה ומסרב לגבות את הישיבה בפרשה זו‭."‬

כוחות הביטחון מתייחסים לעניין בחומרה רבה, מאחר שזהו אירוע ראשון מסוגו שבו מתבצע ירי מנשק תלול מסלול על ידי אנשי ימין. ממחוז ש"י של המשטרה מסרו כי "האירוע עדיין בחקירה‭."‬ ואילו בשב"כ אמרו כי הם מסרבים להתייחס לפרשה.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}