י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

בלעדי: גוטרמן מונה למנכ"ל החינוך העצמאי

ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן, מונה למנכ"ל החינוך העצמאי • יעזוב את תפקידו כראש עיריית מודיעין עילית • כעת נפתח הקרב על ראשות העיר • כל הפרטים

יעקב גוטרמן. צילום: שוקי לרר
יעקב גוטרמן. צילום: שוקי לרר

בלעדי ל'בחדרי חרדים': ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן, הוא המועמד המוסכם למשרת מנכ"ל החינוך העצמאי. הוא ייכנס לתפקיד החדש בימים הקרובים.

בינתיים מתנהלים דיונים קדחתניים עם יועצים משפטיים בשאלה האם יוכל גוטרמן לשמש בכפל תפקידים - מנכ"ל החינוך העצמאי וראש מועצה - אולם נראה כי הסיכוי של אפשרות זו קלוש וגוטרמן יעזוב את תפקידו כראש העיר.

המשרה המבוקשת כל כך של מנכ"ל החינוך העצמאי התפנתה השבוע, עם פטירתו של המנכ"ל המיתולוגי, ר' מאיר לוריא ז"ל.

ביום רביעי בבוקר, יממה לאחר פטירתו של לוריא התקיימה פגישה בין הגרי"ש אלישיב והגראי"ל שטיינמן, עליה דווח ב'בחדרי חרדים', ובה סוכם על הקמת ועדת ניהול זמנית, שתהיה גם זו שתאתר ותביא לאישורם של גדולי ישראל את המנכ"ל הבא.

עם חברי הוועדה שהוקמה נמנו שלושה נציגי הפלגים הליטאיים, הרב יוסף אפרתי, הרב אריה דביר ומרדכי (מוטל'ה) קרליץ, ושלושה נציגים מטעם חסידות גור: ח"כ יעקב ליצמן, חנוך זייברט וח"כ פרוש.

שמו של יעקב גוטרמן עלה כבר בתחילה, לאחר שהגראי"ל שטיינמן הביע את רצונו כי הוא יקח על עצמו את התפקיד. זאת, לאחר שנציגי גור פסלו מיד בתחילה את המועמד הראשוני ר' מרדכי קרליץ והטילו וטו על מועמדותו. לעומת זאת כאשר שעלה שמו של גוטרמן הודיעו נציגי גור, לאחר התייעצות קצרה, כי מבחינתם הוא מעמד ראוי, וכי הם יתמכו במועמדותו.

מיד עם פירסום הידיעה ב'בחדרי חרדים' אמרו מקורבי גוטרמן לכתבנו בתגובה: "הוא אינו רואה עצמו מועמד, הוא נשאר במודיעין עילית. גוטרמן חושב שמשרת מנכ"ל החינוך העצמאי כבדה מנשוא, ולאחר שהצליח להצעיד את מודיעין עילית קדימה מכל הבחינות, יהיה לו קשה להכנס לתפקיד שכזה עם כל הבעיות והמורכבות של העניין. הדבר קשה לו פיסית ונפשית ולכן הוא כבר הודיע רשמית שהוא אינו רואה עצמו כמועמד לתפקיד".

אולם, כאמור, ההחלטה נפלה וגוטרמן קיבל על עצמו את התפקיד. ההערכה היא כי מה שהביא להסכמתו הם הלחצים הכבדים שהופעלו עליו מצד גדולי התורה.

קישורים:
מי יחליף את גוטרמן במודיעין עילית?
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}