י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

דה-הרטוך יועמד לדין משמעתי

הפקיד שסטר לחבר הכנסת יעקב כהן יועמד לדין משמעתי, התיק הפלילי נגדו ייסגר - והוא יודח מתפקידו ומהשירות הציבורי

עו"ד אמנון דה הרטוך וח"כ משה גפני בוועדת החינוך של הכנסת, בימים שלפני הסטירה
עו"ד אמנון דה הרטוך וח"כ משה גפני בוועדת החינוך של הכנסת, בימים שלפני הסטירה

עו"ד אמנון דה-הרטוך, לשעבר ראש תחום תמיכות במשרד המשפטים, לא יועמד לדין בגין תקיפת עובד ציבור, אלא יעמוד לדין משמעתי בנציבות שירות המדינה. במסגרת ההליך יודה בהתנהגות שאינה הולמת עובד ציבור - ויודח מהשירות הציבורי.

ההחלטה על כך התקבלה לאחר שבאוקטובר 2007 החליט ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יוחנן דנינו, על הגשת כתב אישום נגד עו"ד דה-הרטוך, בגין תקיפת עובד ציבור.

מדובר בעבירה שיש בסמכות התביעה המשפטית של המשטרה להגיש בגללה כתב אישום לבית המשפט. דנינו החליט אז כי דה-הרטוך יועמד לדין, בכפוף לשימוע שייערך לו, בעקבות התקרית שבה סטר לח"כ יעקב כהן מיהדות התורה, בתום ישיבה של ועדת החינוך של הכנסת בשנה שעברה.

כבר לא ייפגשו במסדרונות הכנסת. יעקב כהןצילום: כבר לא ייפגשו במסדרונות הכנסת. יעקב כהן
כבר לא ייפגשו במסדרונות הכנסת. יעקב כהן

בישיבת הוועדה המדוברת נדון תקצוב מוסדות חינוך חרדיים. בסיום הישיבה הטיח ח"כ כהן בדה-הרטוך: "אתה גרוע מגרמני. הגרמנים הרגו את הגוף, אתה הורג את הנפש". בתגובה דה-הרטוך סטר בפניו.

דה-הרטוך נחקר בעקבות המקרה האלים במשטרה ושוחרר בתנאים מגבילים. הוא התנצל בפני כהן והסביר שתגובתו באה על רקע היותו בן פליט שואה ועל רקע "מסע שיסוי", כהגדרתו שהתנהל נגדו.

לאחר שימוע שהתקיים לאחרונה בענף תביעות במשטרת ירושלים, בהשתתפותו של עו"ד יאיר גולן, פרקליטו של דה-הרטוך, סוכם כי ההליך יעבור למישור המשמעתי, והתיק הפלילי ייסגר.

דה-הרטוך קיבל סמוך למקרה האלים החלטה הנוגעת להפסקת תקצוב למוסדות לימוד חרדיים שלא מיישמים את תוכנית הליבה, וזכה לביקורת חריפה בעיתונות החרדית. הוא הוכתר כמי שהכריז "מלחמת תרבות" על מוסדות תורה.

בעקבות התקרית, גינתה נשיאות הכנסת את המעשה ואסרה על דה-הרטוך להיכנס לכנסת לצמיתות.

קישורים:
מקור: הארץ
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}