י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"נילחם עד טיפת הדם האחרונה"

"יישפך כאן דם על כל גרגיר אדמה", כך אומר ל'בחדרי חרדים' אחד ממובילי המאבק ביצהר. הבוקר פשטו מאות אנשי משטרה על היישוב והרסו שלושה מבנים. 11 תושבים ו-5 שוטרים נפצעו, שמונה נעצרו

העימותים ביצהר, הבוקר. צילום: רעיה ליבמן
העימותים ביצהר, הבוקר. צילום: רעיה ליבמן

"נילחם עד טיפת הדם האחרונה, אין לנו בית אחר ואין לנו ארץ אחרת", כך אומר היום (ה) ל'בחדרי חרדים' ט', תושב וותיק ומוכר ביצהר. ההצהרה מונפקת בשל המהומות שהיו הבוקר במקום, בעת פינוי קרוואן בלתי-חוקי על ידי כוחות הביטחון.

"כאן זה לא גנים וכדים (יישובים בצפון השומרון שפונו מרצון במהלך תכנית ההתנתקות – ש.מ.), כאן זה אפילו לא כפר דרום, כאן ביצהר, יישפך דם על כל גרגיר אדמה", קובע ט', ומוסיף: "התושבים כאן לא מונים יותר מחמש מאות-שש מאות איש, אבל כל אחד עשוי מברזל. האנשים כאן נטועים באדמה עם שורשים, ואף שוטר ציוני עלוב (כך במקור – ש.מ.) לא יצליח לעקור אותם".

ט' מספר, כי נכונו למשטרה הפתעות: "הם יכולים להעלות לכאן אלפי שוטרים, חיילים ומה שלא ירצו. אנחנו ערוכים ומוכנים לכל תרחיש. כרגע, במחשבה תחילה, העניינים התנהלו כמו משחק חתול ועכבר. ברגע האמת, יש לנו הפתעות שונות ומשונות בשבילם. 'הם' יושבים יומם ולילה ומנסים לתכנן איך להרוס ולעקור, והם יכולים להמשיך ולחלום".

עד טיפת הדם האחרונה. בתים ביצהרצילום: עד טיפת הדם האחרונה. בתים ביצהר
עד טיפת הדם האחרונה. בתים ביצהר

הבוקר באו כוחות גדולים מאד של אנשי יס"מ ומג"ב בכדי לפנות מבנים לא-חוקיים ביצהר. הם באו בהפתעה ופינו ללא התנגדות שני מבנים ב'גבעת להב"ה'. לאחר מכן הם ניגשו לגבעה אחרת, 'חוות שקד', וביקשו לפנות שם קרוואן. בשטח המתינו להם מאות תושבים, ובמקום פרצו עימותים אלימים.

במשך שעה ארוכה התעמתו הצדדים, ורק אחרי זמן רב הצליח הטרקטור שהובא למקום לנגוח בקרוואן ולהשחיתו. במקום נמנו 11 פצועים מתושבי יצהר, ושמונה מהם נעצרו. לטענת המשטרה חמישה שוטרים נפצעו בינוני וקל, שוטרת אחת פונתה לבית החולים לקבלת טיפול. מהמשטרה נמסר כי ימוצה הדין עם האחראים למהומות.

יצהר שבהרי השומרון, יושבת מעל הכפר חווארה הידוע לשמצה, ומשקיפה על העיר שכם. מלבד היישוב עצמו, יוצאים ממנו שבעה זרועות, ובכל אחד מאחז: מצפה-יצהר, גבעת להב"ה, גבעה 725, חוות שקד, שלהב"ת ושלהב"ת ים. שתי האחרונות קרויות על שם שלמה ליבמן והראל בן נון, שנרצחו בידי מחבלים בעת שסיירו ברכב הביטחון של היישוב.

היישוב מוכר כ'בעייתי' בעיני גורמי הביטחון. תושביו עזי נפש, הם אינם חפצים בהקמת גדרות מסביב ליישובם, ומאז תכנית ההתנתקות הם מסלקים חיילים מתחומי היישוב, בטענה שהם אינם חפצים בהגנה מחיילי 'צבא הגירוש'. רב היישוב הוא הרב דודי דודקביץ', הנחשב למנהיגם של 'נוער הגבעות'. ביצהר שוכנת ישיבה גדולה בראשותו של הרב דודקביץ'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}