י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

סוגיית ראשות החינוך העצמאי: הגראי"ל והגרי"ש נפגשו

שאלת מליון הדולר החרדית: מי יהיה מנכ"ל החינוך העצמאי הבא. הפלגים הליטאיים מתכוננים, בגור עדיין לא אמרו את המילה האחרונה. מסתמן: תוקם וועדת ניהול זמנית, בה ישבו הרב אפרתי, קרליץ ופולק

וועדת ניהול. יהושע פולק
וועדת ניהול. יהושע פולק

הקרב על הכסא. תזזית של בחישות, לחישות, סיכומים והתייעצויות אוחזת מאז אתמול ברבים מאישי הציבור החרדיים. עוד בטרם נקבר הרב מאיר לוריא, יו"ר החינוך העצמאי שנפטר אתמול, החל הקרב על הירושה. ואצל יהודים כמו אצל יהודים, במקום שישנם עשרה אנשים נשמעים עשרים דיעות.

אתמול בשעות הערב, כונסה התייעצות בבית הגרי"ש אלישיב, בה השתתפו הרב יוסף אפרתי, הרב אריה דביר, ראש עיריית בני ברק לשעבר מרדכי קרליץ, וחבר מועצת עיריית ירושלים יהושע פולק.

זמנית. הרב אפרתיצילום: זמנית. הרב אפרתי
זמנית. הרב אפרתי

הקבוצה יצאה לבני ברק, שם עלתה לביתו של הגראי"ל שטיינמן. במקום התנהלה במשך שעה ארוכה, שיחה שהוגדרה - איך לא - "סודית ביותר", ועסקה בנושא המינוי הנכסף והרגיש. על פי דיווחים שונים, מרדכי קרליץ התבקש לקבל על עצמו את תפקיד מנכ"ל חינוך העצמאי.

הבוקר יצא הגראי"ל שטיינמן לירושלים, ובשעה 11:00 בבוקר לערך הוא עלה לבית הגרי"ש. הם הסתגרו בחדר הלימוד של הרב אלישיב במשך כרבע שעה.

על פי המסתמן כרגע, תמונה 'וועדת שלושה' בה יכהנו הרב אפרתי, קרליץ ופולק, שתנהל באופן זמני את החינוך העצמאי. עם זאת, יש לזכור שמדובר בסיכומים חד צדדים של הפלג הליטאי, כשמאידך, חסידות גור עדיין לא אמרה את שלה בנושא, ומסתבר שיהיה לה מה לומר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}