י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

שיתוף פעולה עם הפרקליטות למניעת נתיחות שלאחר המוות

ח"כ משה גפני יזם פגישה עם פרקליטות המדינה, כדי להגיע להבנות בנושא ולמנוע ניתוחים שלאחר המוות והלנת המת. פרקליט המדינה, משה לדור: נרענן את ההנחיות בעניין בכל מחוזות פרקליט המדינה

שיתוף פעולה עם הפרקליטות למניעת נתיחות שלאחר המוות
הייד פארק


עקב ההחלטות החוזרות-ונשנות של המשטרה ופרקליטות המדינה לבצע ניתוח שלאחר המוות כמעט בכל מקרה, גם אם ברור כי מדובר במוות טבעי, יזם ח"כ משה גפני פגישה עם פרקליטות המדינה, כדי להגיע להבנות בנושא ולמנוע ניתוחים שלאחר המוות והלנת המת.

אתמול התקיימה הפגישה, בהשתתפות ח"כ גפני, פרקליט המדינה משה לדור, המשנה לפרקליט המדינה שוקי למברגר ועוזריו, ועו"ד הרב משה אלמליח.

ח"כ הרב גפני טען, כי המשטרה או הפרקליטות דורשות נתיחה ללא סיבה הנראית לעין. לאחרונה אירעו מספר מקרים, ביניהם התאונה בכביש 6, מקרה הירי בעצור שחטף את השוטרת, ועוד, ובכל המקרים הללו דרשה המשטרה ביצוע נתיחה ללא סיבה.

עו"ד משה אלמליח אמר כי על-פי החוק, הנתיחה אפשרית כאשר יש יסוד סביר להניח שאירע מוות לא-טבעי, "בכל המקרים שאנו מדברים עליהם, לא קיים יסוד סביר כזה", אמר.

פרקליט המדינה משה לדור אמר כי הוא אינו חולק על הדברים שהועלו. יש לכבד את רצון המשפחה בכל המקרים שבהם אין מקרה חריג באופן מיוחד של עבירה חמורה שנעברה, ולכן הוא ירענן את ההנחיות בעניין בכל מחוזות פרקליט המדינה. כמו-כן העלה את נושא מכשיר ההדמיה (MRI) שפותח לאחרונה והמאפשר בדיקות לגילוי סיבת המוות ללא נתיחה, דבר שיפתור חלק גדול מהבעיה, וציין כי יפעל לזירוז הנושא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}