י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

יהדות-התורה הגישה אי-אמון בעקבות 'הרגיעה'

ההצעה, עליה חתומה גם 'האיחוד הלאומי-מפד"ל', מתבססת על דבריו של המשנה לראש הממשלה חיים רמון, שתקף את ההסכם וכינה אותו "ניצחון לאיסלאם הקיצוני"




בעקבות הסכמת ממשלת ישראל להסכם הרגיעה עם ארגון חמאס, הגישו סיעות 'האיחוד הלאומי-מפד"ל' ו'יהדות התורה' הצעת אי-אמון בממשלה. ההצעה כולה מתבססת על דבריו של המשנה לראש הממשלה חיים רמון, שתקף את ההסכם וכינה אותו "ניצחון לאיסלאם הקיצוני". רמון הסביר ארוכות בכנס באוניברסיטת חיפה ביום שלישי, כי "האיסלאם הקיצוני ניצח בלבנון, וכעת הוא ינצח גם בעזה, אז למה להיות מתון?!"

הצעת אי-האמון מדגישה עוד, כי משמעות ההסכם הוא ניצחון מדיני נוסף לחמאס גם בזירה הבין-לאומית. גם בכך מסתמכת ההצעה על דברי השר רמון, שאמר באותו הכנס: "הרי למה החמאס מעוניין בהסדר? – כי זו תהיה ההזדמנות שלו לייצג את עזה כמדינת חמאסטאן".

'האיחוד הלאומי-מפד"ל' ו'יהדות התורה' גם מותחות ביקורת על דרך ניהול המשא-ומתן עם סוריה, ושוב, גם בסוגייה זו - הם מצטטים את השר רמון. "סוריה איננה מנהלת כלל משא-ומתן, אלא מכתיבה את תנאי ההסכם. הם רוצים להגיע להישגים שונים – וכבר הגיעו – בלי לעשות שום דבר. הסורים רוצים שקודם-כול ישראל תודיע שהיא נסוגה, ואחר-כך יחל משא-ומתן על שאר הנושאים", הדגיש רמון אתמול.

אטיאס: "עמדת ש"ס הייתה להגיע להסדר עם גלעד שליט"


בראיון לכלי התקשורת התייחס שר התקשורת, אריאל אטיאס, להסכם הרגיעה אליו הגיעה ממשלת ישראל עם החמאס, ואמר כי ברור ש"זו רגיעה לפני התקפה. אין פניהם לשלום. זו רק רגיעה כדי שיוכלו להמשיך ולתקוף אותנו".

אטיאס הוסיף ואמר כי דעתה של ש"ס הייתה ש"צריך להגיע להסדר עם גלעד שליט. אני מקווה שהשלב הזה יגיע".

לדבריו, בדיונים שקדמו לרגיעה עלתה השאלה האם ההסלמה הצפויה תבוא לפני הרגיעה או אחריה, והוחלט לבצע אותה רק אחרי הרגיעה ולתת צ'אנס, כלשונו, להסכם הרגיעה.

אטיאס אומר כי יש לעשות מאמצים עליונים כדי להביא לשחרור הבנים שנחטפו. "המשפחות היקרות שולחות את בניהן להגנה על המדינה, ועליהן לדעת שנעשה הכול כדי להשיב את הבנים", אומר השר ומציין כי גם הבאת הבנים לקבר ישראל חשובה עבור העם היהודי ועבור המשפחות המבקשות מקום לבכות בו על יקיריהן.

אטיאס מציין כי הוא סבור שיש לבצע את המהלכים בזהירות וכי "לא כל מחבל צריך לשחרר". עם זאת, המחבלים הצפויים להשתחרר מורשעים בעבירות חמורות, כך עולה מדבריו. "ברור שלא משחררים מי שיושב על עבירות תנועה", אמר אטיאס.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}