י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

עסקני 'העדה' לחוליגנים: היזהרו מלהפגין!

בשל ההחלטה שלא להפגין נגד מצעד הגאווה, הזהירו עסקני 'העדה החרדית' כמה מראשי החוליגנים, שלא להתסיס את השטח. אחד העסקנים ל'בחדרי חרדים': "הנזק גדול מהרווח, אנו מודים בטעות, ומתקנים"

לא השנה. אש ברחובות ירושלים. צילום ארכיון: הגולש 'היום הזה'
לא השנה. אש ברחובות ירושלים. צילום ארכיון: הגולש 'היום הזה'



בעקבות שינוי הכיוון הדרמטי ב'עדה החרדית' בכל הקשור ל'מצעד הגאווה', באים גם פעולות. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתקופה האחרונה, ובייחוד אתמול והיום (ג), פגשו עסקנים מ'העדה החרדית' כמה אנשים, המוגדרים בפיהם "מלבי יצרים", והזהירו אותם לבל יתסיסו את השטח.

העסקנים נשלחו על פי הוראת הגאב"ד, הגרי"ט וויס, ומטרתם אחת היא: לשמור על השקט ברחובות ירושלים. "אנחנו החלטנו השנה שלא לצאת ולהפגין", אמר ל'בחדרי חרדים' אחד העסקנים, וסיפר: "אבל ישנם גורמי שוליים, מבחורים אמריקנים שבאו לארץ 'לבלות' במסווה לימוד בישיבה, ועד נוער מקומי משועמם שמחפש להצית אש בכל מחיר.

נוער מקומי משועמם. מפגינים בירושלים. צילום ארכיון: הגולש צילום: נוער מקומי משועמם. מפגינים בירושלים. צילום ארכיון: הגולש
נוער מקומי משועמם. מפגינים בירושלים. צילום ארכיון: הגולש 'היום הזה'




"הקבוצות האלו הם הסיכון העיקרי, ואנחנו עלינו על המסוכנים והמובילים שבהם, והבהרנו להם בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים – שבו בשקט". העסקן הירושלמי הוסיף, כי "יש גם כאלו המגדירים עצמם 'אולטרה קנאים', והם יותר חכמים מהבית דין. אבל מעבר לכמה צעקות והצתת פחים הם לא עושים כלום, כך שהם לא מהווים בעיה גדולה".

מדוע החלטתם שלא להפגין? אתם מודים בטעות?

"בהחלט, אנחנו מודים בטעות. רק גאוותנים ואינטרסנטים לא מודים בטעויות. ההפגנות בשנתיים האחרונות יצאו מכלל שליטה, והמשתתפים בהם כלל לא היו מהציבור שלנו. זה היה חילול ה' איום ונורא, וזו לא הייתה הכוונה שלנו. כיוון שהרבנים הגיעו למסקנה שרב הנזק על הרווח, הם החליטו לעצור את כל הדבר הזה.

טעינו. צילום: טעינו.
טעינו. 'מכת




"רק שלא תהיה טעות, נקטנו, ואנחנו עדיין נוקטים פעולות שונות ומשונות לעצור ולצמצם את המצעד הטמא, אבל הפעם זה נעשה בדרכים דיפלומטיות ושקטות. ויש הצלחה. אני יכול לספר לך, שאנחנו בקשר עם מפקד המחוז (אהרן פרנקו – ש.מ.), והוא יודע להעריך את ההחלטה שלנו ולבוא לקראתנו ולקראת ציבור יראי השם".

אתמול התקיימה בשכונת בית ישראל בירושלים עצרת מחאה מצומצמת נגד המצעד, שצפוי לצעוד בירושלים ביום ה' הבא. במקום נשא דברים ראב"ד העדה החרדית, הרב משה שטרנבוך. הרב שטרנבוך אמר בדבריו: "אנחנו מכריזים כאן - אין לנו חלק עם מנהיגיהם אלא רק עם דרך התורה. אין לנו קשר עם הרשעים. הקדוש ברוך הוא מביא לנו ניסיון בעולם הזה ורוצה לראות אם אנחנו מוחים. אם לא נמחה - יהיו לנו אסונות".

לאחר העצרת, יצאו כמה עשרות בני נוער, ברובם בחורים הרשומים בישיבת 'מיר', הבעירו פחים וחסמו לתנועה את רחוב מאה שערים. בשעה מאוחרת של הלילה התערבה המשטרה, ועצרה שניים מהמפגינים. הם הובלו למגרש הרוסים, נחקרו ושוחררו לאחר כמה שעות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}