י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

ליצמן: לא נתמוך בפולק לראשות ירושלים

בלעדי: בשיחה שקיים השבוע עם מספר עיתונאים, הודיע ח"כ יעקב ליצמן – "לא נתמוך ביהושע פולק לראשות ירושלים". ומה עם ההסכם עליו חתם בעצמו? "נקיים אותו, ככתבו אך לא כרוחו". ח"כ פרוש: "אין תגובה"

הלך הכסא? יהושע פולק
הלך הכסא? יהושע פולק

פרסום ראשון: ח"כ יעקב ליצמן, ממליך המלכים ומשפיל הגאים הבלתי מוכתר של הפוליטיקה החרדית, הודיע כי הוא ושולחיו לא יתמכו במועמדות של יהושע פולק לראשות עיריית ירושלים. הדברים נאמרו השבוע בשיחה בה נכחו כמה כתבים.

ברקע הדברים: הסכם שנחתם בין שלומי אמונים (פרוש) לבין הסיעה המרכזית (גור) ולפיו, במידה והמתמודד לראשות עיריית ירושלים יבוא משורות אגודת ישראל, הרי שזהותו תיקבע על ידי 'חברי מזכירות אגודת ישראל', בה יש לאנשי פרוש רוב מוחץ.

עקב כך, נשאל ליצמן מה הוא יעשה עם ההסכם עליו הוא עצמו חתם, במידה ופולק ייבחר כמועמד לראשות העיר הרי שהווטו המוטל מנוגד להסכם. על כך ענה הח"כ המשופשף: "נקיים את ההסכם, ככתבו ולא כרוחו", וזהו לא משפט שנועד ליודעי ח"ן.

משמעות הדברים היא, שההסכם אכן יקוים, אך לא המשמעות האמיתית שלו. דהיינו, במידה ויהושע פולק אכן ייבחר, הוא אמנם יהפוך למועמד המרכזי מטעם אגודת ישראל, בדיוק כפי ההסכם, אבל ליצמן וסיעתו לא יהיו מחויבים להצביע עבורו, הם יוכלו להצביע עבור גאיידמק, או ניר ברקת, או להציב מועמד מטעם מפלגה פיקטיבית.

מנהיג שלומי אמונים, ח"כ מאיר פרוש בתגובה: "התגובה היא שאין תגובה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}