י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מסתמן: גוטרמן למנכ"לות החינוך העצמאי

פרסום ראשון: מונתה וועדה ובה ששה נציגים: הרבנים אפרתי, דביר, קרליץ, זייברט, ח"כ ליצמן, וח"כ פרוש. יעקב גוטרמן מסתמן כמועמד המוביל. מקורביו: "הוא לא מעוניין בתפקיד"

מועמד מוביל. יעקב גוטרמן
מועמד מוביל. יעקב גוטרמן

בלעדי ל'בחדרי חרדים': ראש מועצת מודיעין עילית, יעקב גוטרמן, יהיה ככל הנראה המועמד המוסכם למשרת מנכ"ל החינוך העצמאי. המשרה המבוקשת כל כך התפנתה רק אתמול בבוקר, עם פטירתו של המנכ"ל המיתולוגי, ר' מאיר לוריא.

במהלך פגישתם של הגרי"ש אלישיב והגראי"ל שטיינמן הבוקר (ד), עליה דווח ב'בחדרי חרדים', סוכם על הקמת וועדת ניהול זמנית, שתהיה גם זו שתאתר ותביא לאישורם של גדולי ישראל את המנכ"ל הבא.

עם חברי הוועדה שהוקמה נמנים שלושה נציגי הפלגים הליטאיים, הרב יוסף אפרתי, הרב אריה דביר ומרדכי (מוטל'ה) קרליץ, ושלושה נציגים מטעם חסידות גור: ח"כ יעקב ליצמן, חנוך זייברט וח"כ פרוש.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי כבר בגישושים הראשונים בין חברי הוועדה, 'נזרקו לאוויר' שמות של מועמדים אפשריים, ונציגי גור פסלו כמה מהם, כשעלה שמו של גוטרמן מטעם הנציגים הליטאיים, הודיעו נציגי גור, לאחר התייעצות קצרה, כי מבחינתם הוא מעמד ראוי, וכי הם יתמכו במועמדותו. בסביבתו של גוטרמן אומרים, כי אם תוגש לו הצעה, הוא ככל הנראה לא ידחה אותה.

גורם בכיר בחסידות גור סיפר ל'בחדרי חרדים', כי "אתמול ניסו כמה גורמים לבצע מחטף בזק, ולמנות את מרדכי קרליץ למנכ"לות בלי להיוועץ בנו. אנחנו עצרנו את זה ברגע האחרון, אבל הם רצו לספר לכולם שקרליץ עצמו סירב".

מקורבי גוטרמן אמרו ל'בחדרי חרדים' בתגובה לדברים: "הוא אינו רואה עצמו מועמד, הוא נשאר במודיעין עילית. גוטרמן חושב שמשרת מנכ"ל החינוך העצמאי כבידה מנשוא, ולאחר שהצליח להצעיד את מודיעין עילית קדימה מכל הבחינות, יהיה לו קשה להכנס לתפקיד שכזה עם כל הבעיות והמורכבות של העניין. הדבר קשה לו פיסית ונפשית ולכן הוא כבר הודיע רשמית שהוא אינו רואה עצמו כמועמד לתפקיד".

קישורים:
סוגיית ראשות החינוך העצמאי: הגראי
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}