י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"מעורבות וועדת המהדרין הביאה לגידול במכירות"

כך אומר אייל מליס, מנכ"ל תשלובת החלב בתנובה, בישיבה מיוחדת שהתקיימה במחלבת 'אלון תבור'. בישיבה השתתפו הרבנים חברי 'ועדת מהדרין'

יו"ר וועדת מהדרין הרב מרדכי גרוס עם חברי הוועדה הרבנים שלזינגר, אדרעי וזילבר
יו"ר וועדת מהדרין הרב מרדכי גרוס עם חברי הוועדה הרבנים שלזינגר, אדרעי וזילבר

חברי ועדת המהדרין של תנובה, בראשותו של הגאון הרב מרדכי גרוס, התכנסו לישיבה מיוחדת במחלבת תנובה ב'אלון תבור'. ישיבה זו הוקדשה אף לפגישת הכרות עם אייל מליס, מנכ"ל תשלובת החלב, שנכנס לתפקידו לפני כשלושה חודשים. במפגש החגיגי השתתפו ונטלו חלק הגאון רבי מרדכי גרוס יו"ר ועדת מהדרין, רב תנובה הרב זאב וייטמן, חברי הוועדה: הגאון הרב עמרם אדרעי, הגאון הרב אברהם יהושע הורוביץ, הגאון הרב דוב לנדאו, הרב משה יוסף זילבר, הרב יהושע קויפמן והרב אברהם שלזינגר. כן השתתפו הראל יהודה מנהל שיווק מגזרים בתנובה, מנהלי מחלבת אלון תבור, הטכנולוגים הראשיים במחלבה ובמחלבת "תל יוסף" הסמוכה, ראשי צוות הכשרות באלון תבור ומנהלי אגפי הייצור במחלבה.

הרב זאב וייטמן, רב תנובה, שפתח את המפגש, הציג את פעילות הוועדה. "הרבנים הגאונים חברי הוועדה נמנים על הדמויות הבולטות בעולם הכשרות בישראל כאשר כל אחד ואחד מהם תרם בתחומו במשך שנים לביסוס הכשרות. חברי הוועדה, המשמשים כפוסקים וכמורי הלכה מוכרים ומוסמכים בתחום הכשרות, נהנים מברכתם של גדולי הפוסקים בדורנו הגרי"ש אלישיב והגר"ש הלוי וואזנר". הרב וייטמן שיבח את מעורבותם של חברי הוועדה בתהליכי הפיתוח והייצור בתנובה. אין ספק, שמעורבותם איפשרה הרחבה משמעותית של סל מוצרי החלב למהדרין שמייצרת תנובה העומדים היום על למעלה ממאה מוצרים בקטגוריות השונות.

מימין לשמאל: מר הראל יהודה, מהל שיווק מגזרים בתנובה, הרב דוב לנדאו, הרב יהושע הורוביץ והרב זאב ויטמןצילום: מימין לשמאל: מר הראל יהודה, מהל שיווק מגזרים בתנובה, הרב דוב לנדאו, הרב יהושע הורוביץ והרב זאב ויטמן
מימין לשמאל: מר הראל יהודה, מהל שיווק מגזרים בתנובה, הרב דוב לנדאו, הרב יהושע הורוביץ והרב זאב ויטמן

אייל מליס, מנכ"ל תשלובת החלב בתנובה, ציין בדבריו, כי "תנובה, כגורם מוביל בתעשיית המזון בישראל, במשך למעלה מ-70 שנות קיומה, רשמה לזכותה הרבה פריצות דרך. הקמתה ופעילותה של ועדת מהדרין, כגוף מכוון בנושא הכשרות, הוא אחד ההישגים החשובים של תנובה שיש לו השלכות משמעותיות על תעשיית המזון כולה".

בהמשך דבריו הדגיש מליס כי תנובה רואה בוועדת המהדרין על חבריה החשובים, גורם מרכזי ויסודי בשיח עם צרכני המהדרין. "וועדת המהדרין מהווה גורם המבטא את עמדת ההלכה ומגשר בין הראיה ההלכתית לבין גורמי הפיתוח והייצור – מחד, והצרכן המקפיד על כשרות – מאידך".

מנהל המחלבה יפתח בלוך סקר את פעילות מחלבת אלון תבור הידועה כמחלבה הגדולה בישראל וכאחת מן המתקדמות ביותר בעולם. בדבריו ציין בהערכה את דפוסי העבודה החיוביים ומעורבותם של משגיחי הכשרות בפסי הייצור השונים במחלבה. מנתונים שהציג עולה כי, תנובה מייצרת למעלה ממאה מוצרי מהדרין בפיקוח ועדת המהדרין.

הרב דוב לנדאו, מראשי בד"צ חוג חתם סופר בני ברק ומוותיקי החברים הפעילים בוועדת מהדרין בירך את המנכ"ל החדש בשם חברי הוועדה. בדבריו הדגיש הרב לנדאו את מקומה המרכזי של וועדת המהדרין בתחום הכשרות בתנובה. התייחסות מיוחדת הקדיש למאמצים הגדולים בבדיקת כשרותם של חומרי הגלם השונים, שחלקם מיוצרים במפעלים שונים ברחבי העולם. "האחראים לפיתוח ולמחקר בתנובה כמו גם מנהלי תהליכי הייצור למדו לדעת את חשיבות שיתוף הפעולה עם גורמי הכשרות ואת הקפדתה של וועדת המהדרין בכל נושא בעל היבט הלכתי".

הרב אברהם שלזינגר, מפקח ראשי של וועדת המהדרין, סקר בדבריו את מעורבותה של חברי הוועדה לא רק בהליכי הייצור אלא גם בקביעת כשרותם של חומרי הגלם. "מעורבותם של חברי הוועדה ופסיקתם בנושאי כשרות סוללת את הדרך לכלל תעשיית המזון בארץ ובעולם ומוכרת על ידי גורמי הכשרות השונים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}