י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

דיווח : חילופי שבויים - בימים הקרובים

'אל אחבאר' הלבנוני ו'א-שרק אל אווסט' הלונדוני מדווחים הבוקר כי עיסקת חילופי שבויים בין ישראל לחיזבאללה תצא לפועל בזמן הקרוב מאד. בישראל הרשמית ובחיזבאללה - שותקים

לקראת עיסקה? החייל החטוף אלדד רגב
לקראת עיסקה? החייל החטוף אלדד רגב

לקראת עסקה? כלי תקשורת ערביים בלבנון מדווחים הבוקר (ב) כי עסקת חילופי שבויים בין ישראל לחיזבאללה תצא לפועל כבר בימים הקרובים, ייתכן שעוד בסוף השבוע הנוכחי. אתמול יצא הממונה על שחרור השבויים והחטופים, עופר דקל, לאחת ממדינות אירופה, ככל הנראה גרמניה, על מנת לקדם את העסקה.

על פי הנכתב בעיתון הלבנוני 'אל אח'באר', מקורות דיפלומטיים בניו יורק, אמרו לכתב העיתון כי עסקת חילופי השבויים בין ישראל וחיזבאללה קרובה מתמיד. זאת לאחר התקדמות ניכרת במשא ומתן החשאי שעליו מופקד המתווך הגרמני מטעם מזכ"ל האו"ם. לדברי המקורות, העסקה יכולה לצאת לפועל כבר ביום שישי או ראשון הקרוב.

החייל החטוף אהוד גולדווסרצילום: החייל החטוף אהוד גולדווסר
החייל החטוף אהוד גולדווסר

העיתון הערבי הנפוץ, 'א-שרק אל-אווסט' שיוצא לאור בלונדון, ציטט הבוקר בכיר בממשלת ישראל כאומר כי עסקת חילופי השבויים בין ישראל וחיזבאללה תתבצע בימים הקרובים. לדברי הבכיר, העסקה תכלול את שחרורם של החיילים גולדווסר ורגב ובתמורה תשחרר ישראל את רוצח בני משפחת הרן, סמיר קונטאר, וארבעה אסירים נוספים – אנשי חיזבאללה הכלואים בישראל מאז המלחמה האחרונה.

אנשי החיזבאללה שומרים על שתיקה מוחלטת בכל הנוגע לעסקה, ממש כמו בישראל הרשמית. אך מתרבים הסימנים שהעסקה אכן קרובה. אחיו של הרוצח סמיר קונטאר אמר לעיתון 'א-ספיר' כי "בני המשפחה חשים אופטימיות מכיוון שכל האינדיקציות לשחרורו של אחיו הן חיוביות. עם זאת, המשפחה לא קיבלה עד כה הודעה משום גורם לגבי מועד שחרורו הצפוי".

בימים הקרובים ייפגש אולמרט עם בני משפחתו של הנווט הישראלי הנעדר, רון ארד. על פי פרסומים שונים, אולמרט צפוי לומר לבני המשפחה, כי קונטאר, ששימש עד כה כקלף מיקוח מרכזי בסוגיית רון ארד, ישוחרר תמורת החיילים החטופים, כיוון שהעוסקים בנושא הגיעו למסקנה שאין עוד מידע לגבי ארד שניתן להשיגו באמצעות קונטאר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}