י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

גוברת הסערה הציבורית סביב כשלי 'אגד' בקו בני ברק-ירושלים

סיעת יהדות-התורה: יש לבטל הזיכיון של 'אגד' - נכניס הדרישה לכל הסכם קואליציוני עתידי • מזהירים את משרד התחבורה מלבצע מחטף בנושא

קרדיט: עוזי ברק
קרדיט: עוזי ברק

על רקע מחדלי התחבורה הציבורית האחרונים ובמיוחד על רקע הכשלים התכופים בקו בני-ברק - ירושלים והמחדל בליל שישי האחרון, בו נותרו מאות משפחות בבני-ברק מבלי יכולת לשוב לבתיהן, בשל היעדר אוטובוסים, גוברת הסערה הציבורית סביב הדרישה להכניס חברת תחבורה נוספת בקו זה.

חברי הכנסת משה גפני ויעקב כהן, ששהו עם הנוסעים ברחובות בני-ברק בשעה 2 בלילה, הודיעו כי בכוונתם להוביל מאבק נחוש עד לביצוע הפרטה, שכותרתה תחרות חופשית בקו שהיה הקו הרווחי ביותר של חברת 'אגד'.

חברי הכנסת האשימו את חברת אגד בחוסר יכולת להעמיד את צי האוטובוסים הנדרש, עובדה המחייבת הכנסת חברה נוספת שתפעל באותו מסלול, בדומה לתחרות הקיימת בקו אשדוד – בני-ברק, שבו מפעילה גם חברת 'קונקס' קווי תחבורה.

חברת 'אגד' הגיבה כי הכשלים נובעים מעומס בכבישי בני-ברק, ומשום שעיריית בני-ברק לא העמידה מגרש לחברת 'אגד' לצורך חניית אוטובוסים. במקביל הודתה כי כ-3 אוטובוסים לא יצאו, מה שגרם את המחדל החמור האחרון. 'אגד' הודיעה כי בימים האחרונים תגברה את מערך קווי 402 באופן ניכר, לשביעות רצון הנוסעים.

בתגובה לדברי החברה אמר דובר עיריית בני-ברק, אברהם טננבוים, כי לעירייה אין כל קשר ואחריות לתדירות הנסיעות או לעמידה בלוחות הזמנים של חברת 'אגד'. "מדוע קיימות בעיות בכל הקווים בכל הארץ, ומדוע הייתה קריסה בל"ג בעומר? האם גם זה ייזקף לאשמת העירייה?" שאל.

בהתייחס לטענה על היעדר חניון מסודר לטובת החברה בתחומי בני-ברק אמר טננבוים, כי לחברת 'אגד' תחנות מרכזיות בערים רבות, ו"אם היא רואה צורך בכך, היא מוזמנת לרכוש שטח בבני-ברק, כמו כל חברה עסקית".

על רקע העובדה כי החוזה עם חברת 'אגד' להפעלת התחבורה בירושלים וממנה מסתיים בשנת 09', הודיעו חברי הכנסת כי יעמדו על המשמר למניעת מחטף מצד משרד התחבורה למתן הזיכיון לחברה באופן בלעדי למשך שנים נוספות. "אגד אינה עומדת בתנאי החוזה, ועל כן אנו דורשים לבטל עימה את החוזה באופן מידי, עוד לפני שנת 09'", תבעו.

ח"כ כהן הוסיף כי זעם הציבור היה מוצדק, ונראה כי חברת אגד אינה מסוגלת לעמוד בדרישות. "נכניס את הנושא לכל מו"מ קואליציוני עתידי", הצהיר. ח"כ משה גפני אמר כי לצערו, לחברת אגד ועד עובדים וחברים מהחזקים במשק, "הם חברים במפלגות השלטון, וכך מצליחים, באמצעות קשרים עם שרים ועם פקידים, למנוע המשך ההפרטה והתחרות האמיתית במגזר החרדי, שהוא המגזר המפרנס העיקרי של חברת 'אגד'".

קישורים:
מקור: יום חדש
לתמונות נוספות - לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}