י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"זכותנו בירושלים - כמו ארה"ב בניו-יורק"

יו"ר ש"ס, אלי ישי, אמר הבוקר בישיבת הממשלה: "אם נהסס לבנות בירושלים, ניאלץ עוד לבקש אישורים לבנות בתל-אביב". שרת החוץ, קונדוליסה רייס, דורשת הפסקת בניה מוחלטת בהתנחלויות

לבנות ללא הגבלה. השר ישי בישיבת הממשלה. צילום ארכיון
לבנות ללא הגבלה. השר ישי בישיבת הממשלה. צילום ארכיון

"אם לא נבנה בירושלים ובסביבתה, בסופו של דבר ניאלץ לבקש אישורים לבנות בשכונת רחביה ובתל אביב", כך אומר הבוקר (א) בישיבת הממשלה שר התמ"ת ויו"ר ש"ס, אלי ישי. לדבריו, "זכותה של ישראל לבנות בבירתה, כשם שצרפת בונה בפריז כרצונה וכפי שארצות הברית בונה בניו יורק - ללא כל הגבלה".

לדברי ישי, "אין להיכנע ללחצים, כניעה מזמינה לחץ נוסף באופן אוטומטי. על הממשלה לבנות בתים בכל מקום, ובמיוחד בירושלים וסביבתה באופן שוטף וללא כל הגבלה". הדברים נאמרו בתגובה לדברי שרת החוץ האמריקנית, קונדוליסה רייס, המבקרת בארץ.

בימים האחרונים יצאה רייס בשורת התבטאויות כנגד הבניה מעבר לקו הירוק, אותה היא מכנה 'בלתי חוקית'. בפגישתה עם שרת החוץ, ציפי לבני, אמרה: "המצב במזרח התיכון הוא כמו תמיד מסובך, ואנחנו מאוד מודאגים מהבנייה הבלתי חוקית העלולה לפגוע בתהליך השלום".

בדרכה לישראל, אמרה רייס לכתבים במטוסה כי "הבנייה בהתנחלויות היא 'בעיה' ואנו נדון על כך עם ישראל". היא הוסיפה כי "ישראל לא עשתה מספיק כדי להקל על הפלסטינים בגדה המערבית".

גורמים מדיניים אמרו כי מטרת הביקור הנוכחי של מזכירת המדינה האמריקנית - לחץ מסיבי על ישראל לעשות צעדים של ממש בנושא הפסקת הבניה והרס מאחזים והתנחלויות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}