י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

'השודד המרדים' צולם במאה שערים

השודד הנודע ביקר עד כה בכ-20 בתי עסק בהם הרדים את הבעלים ושדד את כספם. הוא התמקד במיוחד באיזורים חרדיים. אתמול, במהלך שוד במאה שערים נקלטה דמותו במצלמת אבטחה. זהו את הנוכל

השודד בכניסה לחנות. צילום: משטרת ישראל
השודד בכניסה לחנות. צילום: משטרת ישראל

"אימת בעלי העסקים", כך מגדירים אותו בירושלים, בתל אביב ובכל מקום אחר בו ביקר. שיטת הפעולה פשוטה. הוא נכנס לחנות, אומר לבעל העסק: "אתה נראה חיוור, תשתה משהו", מוזג לו כוס שתיה מבקבוק שהביא עמו, ולאחר זמן קצר, מוצא עצמו בעל העסק כשהוא מוטל על הריצפה, וקופתו או כיסו ריקים לחלוטין.

כמה חנויות בשכונת גאולה ובמאה שערים 'זכו' אף הם לביקוריו. שם שיטת הפעולה היא דומה אבל שונה. על פי העדויות, הוא התאים את עצמו לסביבה. "אתמול חיתנתי נכד, בוא נשתה 'לחיים'", אמר במקרה אחד. או: "אנחנו מדברים על עיסקה גדולה, נשתה לחיים כמו יהודים טובים", במקרה אחר.

השודד המרדים בפעולה. צילום מתוך הסרט: משטרת ישראלצילום: השודד המרדים בפעולה. צילום מתוך הסרט: משטרת ישראל
השודד המרדים בפעולה. צילום מתוך הסרט: משטרת ישראל

בכל המקרים, בכוסות השתיה שהגיש היו מעורבים חומרים מרדימים או מטשטשים. דבר שאפשר ל'שודד המרדים' לקחת את כספו של בעל החנות ללא הפרעה, ולהסתלק מהמקום. השודד הקפיד בצאתו ליטול עמו את שאריות כוס המשקה שמזג לבעל החנות, למעט מקרה אחד בו שכח את השאריות, דבר שאפשר למשטרה לעמוד על טיב החומר המעורב במשקה.

אתמול ביקר האיש בחנות תיקים בשכונת מאה שערים בירושלים, הרדים את בעל החנות, ונטל את הכסף. למזלו הרע, תמונתו נקלטה במצלמות האבטחה והגיעה לידי המשטרה. בתמונות נראה אדם חובש כיפה שחורה, אך במשטרה מעריכים כי לא מדובר באדם דתי, והכיפה הונחה על ראשו רק לצורך ביצוע השוד.

המשטרה מבקשת את עזרת הציבור בזיהוי האיש. כל המזהה אותו על פי התמונה המופיעה כאן מתבקש להתקשר מיידית למוקד 100.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}