י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

נלחמים באלימות במשפחה

גל של פרסומים מחרידים על מקרי התעללות בילדים, שוטף את הארץ. התופעה הנוראה אינה פוסחת עלינו. 'בחדרי חרדים' מזמין את ציבור הגולשים לעזור לנו במיגור התופעה מהציבור החרדי. הפרטים בפנים

נלחמים באלימות במשפחה



לאחרונה אנו ערים לגל בלתי פוסק של פרסומים אודות מקרי התעללות בילדים. התופעה אינה פוסחת עלינו, וגם בקרב משפחות חרדיות מתגלים מקרים קשים להחריד. כתוצאה מכך נפגעים ילדים בגופם ובנפשם, והנזק הוא לעיתים בלתי הפיך.

מדובר בתופעה שיש למגר אותה ולהוקיע אותה מתוכנו - וכמה שיותר מהר. אסור לנו להישאר אדישים לנוכח מקרים אלה. אסור לנו, בשום אופן, לעמוד מהצד אם שמענו או אם ידוע לנו על מקרי התעללות.

בעבר היו מקרים אלה נחלת הסביבה הקרובה של המשפחה, מבלי שמישהו מקצועי יחדור אל אותו תא משפחתי ויטפל במקרה באופן ראוי וממצה. כיום יש קצת יותר מודעות, אך עדיין לא מספקת. כך שלמרות שהמקרים נחשפים בסופו של דבר, לעיתים זה נעשה מאוחר מדי, ואחרי שחלק מהקורבנות כבר ספגו אלימות קשה, ממנה הם כבר לא יתאוששו עוד.

מדובר בהצלת נפשות, שכן התעללות בילדים היא הצלת נפשות לכל דבר ועניין.

אתר 'בחדרי חרדים' מוביל את המגמה הזו מזה מספר חודשים ומשתדל לאפשר במה רחבה ככל הניתן לחשיפת מקרים קשים כאלה , מתוך הבנה כי החשיפה מרתיעה אחרים מלעשות מעשים כאלה. החלטנו להרחיב את התמיכה, להרים את הכפפה ולרתום אתכם, ציבור הקוראים, למיגור תופעת ההתעללות והאלימות כלפי ילדים.

אנו נפעל על פי יעוץ הלכתי ומקצועי, בכל מקרה לגופו. נעשה כל שביכולתנו כדי למגר את התופעה, שהיא קודמת לכל דבר ועניין, וגובלת בפיקוח נפש ממש.

שיתוף פעולה מצדכם הגולשים הוא תנאי הכרחי כדי להתחיל ולפעול בכיוון זה.

במידה והייתם עדים לאירוע של התעללות בילדים, שמעתם על משפחה שקיים בה חשד להתעללות, ראיתם את הבן של השכנים עם חבלות מוזרות על גופו - אנחנו כאן כדי לשמוע. אל תהססו לפנות אלינו, אל תשמרו את הדברים הללו לעצמכם. פנו אלינו מיידית, באמצעות כפתור ה'דווח לנו' שבעמוד הראשי שבאתר, או באמצעות מספר טלפון מיוחד שפתחנו ואנו נעביר את התלונה מיידית לטיפול.

הפניה יכולה להיות אנונימית לחלוטין. בכל מקרה, אנו מתחייבים לסודיות מלאה ועל שמירת פרטי הפונים.

אל תתנו למתעללים בילדים להתחבא מאחוריכם. הצטרפו אלינו. ביחד נפעל להצלחת נפשם הרכה של הילדים. אנא הירתמו לצורך העניין, על מנת שאחת ולתמיד ידע כל אב ואם מכים כי אם הם לא יחדלו ממעשיהם – מישהו אחר יעשה זאת עבורם.



ארגוני סיוע נוספים


בת מלך, מקלט ודירות לנשים חרדיות במצוקה. טל': 1-800-292-333


מרכז סיוע לנשים דתיות/חרדיות. טל': 02-6730002 קו ארצי


מקלט לנשים מוכות מהמגזר החרדי טל': 02-6519857

קישורים:
לדיווח על מקרה התעללות (ניתן לפנות בצורה אנונימית)
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 93 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}