י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

'נצח משפחת ישראל' בכינוס מיוחד בנושא הגיור

באסיפה נידונו תופעת הגיורים הנעשים ללא דרישה מהמתגיירים לקבלת עול תורה ומצוות. עוד נאמר כי על רבני ערים ורשמי הנישואין מוטלת האחריות לבדוק את תעודות הגיור

רבנים בועידה הקודמת של 'נצח משפחת ישראל'
רבנים בועידה הקודמת של 'נצח משפחת ישראל'

בעקבות פסק הדין שניתן ע"י בית-הדין הגדול שלמעשה ערער את מעמדם של בתי הדין המיוחדים לגיור, ערך בשבוע שעבר בירושלים ארגון 'נצח משפחת ישראל' אסיפת רבנים, דיינים ויושבי על מדין.

את האסיפה פתח יו"ר ועד רבני 'נצח משפחת ישראל', הרב ליב טרופר שעמד על הצורך להתאסף בבחינת "אז נדברו יראי ה', כשעצם האסיפה ברוב עם מביאה לתשועה". אחריו נשא דברים הרב שמואל אליעזר שטרן שמסר את ברכתו של הגרי"ש אלישיב לכל באי הכינוס, כפי שאמר ש"זהו כינוס חשוב ביותר, ויש לעמוד על המשמר בכל תוקף למנוע את חדירתם של זמורות זרות לכרם בית ישראל".

במהלך הכינוס דנו הנוכחים הרבנים שליט"א בדבר פרסום פסק הדין על הגיורים המבוצעים על-ידי הרשויות בישראל, כאשר ל'מתגיירים' אין עם היהדות ולא כלום, וספק גדול מוטל בכשרותם, אשר גורמת להתבוללות נוראה שאחריתה מי ישורנה, כאשר לאותם 'מתגיירים' תעודות גיור עליהם מתנוססת חתימות דיינים מוכרים בארץ. הנואמים החשובים ציטטו ממכתבם של מרנן ורבנן משנת תשמ"ד, אשר לבקשתם גם פורסמו הדברים לאחרונה, בעקבות ההתפתחויות האחרונות.

במהלך הכינוס דנו על הנעשה בתחום הגיור בארץ ישראל, כאשר בכל שנה מגוירים אלפי גויים, כאשר אין בליבם אפילו רצון מינימלי של שמירת תורה ומצוות - וכך, לדאבוננו, נכנסים גויים לכרם בית ישראל.

באסיפה נידון על דרכים שונות איך להתמודד עם תופעה זו. בין השאר הועלתה קריאה, לפיה על רבני הערים ורשמי הנישואין לבדוק לעומק את יהדות המבקשים להירשם אצלם לנישואין. כן הוזכרו לברכה רשמי הנישואין מערים שונים, העושים מלאכתם נאמנה, עומדים על המשמר ובודקים בצורה יסודית כל אחד ואחד מהבאים להירשם לנישואין, אך מאידך ישנם ערים ידועות הממשיכים לרשום גם כאילו שאינם ראויים להירשם לנישואין כיהודים, תוך התעלמות מבדיקת הדברים לעומק, על אף שבמקרים רבים נראה הדבר בעליל כי מעולם לא הייתה כאן קבלת מצוות ומעולם לא התנהגו באורח דתי, כך שאין כאן שם גרות כלל וכלל.

טענת רשמי הנישואין שהם מוכרחים לרשום כל אחד מן המבקשים, כולל גרים ללא שום בדיקה, כלל וכלל אינם נכונים, כאשר ישנה הוראה ברורה מהראשל"צ שזכותו של כל רושם נישואין להחזיר תיקי גיור הנראים בעיתים לביה"ד האזורי או לטיפולו האישי של לשכת הראשל"צ.

בכינוס הועלו עוד מספר הצעות מעשיות עקב מצב הגיורים, כולל מסע הסברה לרשמי הנישואין ברבנויות המקומיות שידעו את גודל תפקידם, וכי עליהם לנצל את זכותם ולא לגרום להחדרת זרים לכרם בית ישראל במישרין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}