י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

האם יהדות התורה בדרך לקואליציה?

בכירים במפלגה מדווחים, כי עומד להיחתם הסכם בינם לבין נציגי קדימה ולפיו יהדות התורה תתמוך בממשלה מבחוץ בתמורה להעלאת קצבאות הילדים וחקיקת 'חוק החינוך החרדי'. בש"ס מצהירים: בר-און ייכנע

יחזור לכספים. ח"כ יעקב ליצמן
יחזור לכספים. ח"כ יעקב ליצמן

המערכה להצלת אולמרט. גורמים בכירים ביהדות התורה יודעים לספר היום (ד) כי מתקיימים מגעים מתקדמים בינם לבין נציגי הממשלה על תמיכה 'מבחוץ' בממשלה, והתנגדות להצעת החוק לפיזור הכנסת. התנגדות זו תישמר גם במידה וראש הממשלה, אהוד אולמרט, יוחלף על ידי אחד מבכירי קדימה.

על פי הדיווחים, יו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, הסכים לעיסקה המתגבשת בשלושה תנאים: הגדלת קצבאות הילדים 'באופן משמעותי', חקיקת חוק חינוך חרדי שיעגן את מעמדו ותקציביו של החינוך החרדי. ובנוסף התחייבות של הממשלה לשמירה על אחדות ירושלים.

לא ברור האם ליצמן יסתפק בהעלאה הזעירה אותה מבקשת ש"ס. כך או כך, טוענים יודעי דבר כי במסגרת העסקה הובטחה לליצמן חזרתו לכיסא יו"ר וועדת הכספים, ממנו הודח לפני כשנה.

הילכו שניים יחדיו? ליצמן וישי. צילום: באדיבות עיתון משפחהצילום: הילכו שניים יחדיו? ליצמן וישי. צילום: באדיבות עיתון משפחה
הילכו שניים יחדיו? ליצמן וישי. צילום: באדיבות עיתון משפחה

ש"ס, שאיומי הפרישה שלה מהקואליציה תלויים ועומדים, גם היא בקלחת. גורם בכיר במפלגה אומר היום ל'בחדרי חרדים': "יש כל הזמן מגעים ומשא ומתן. בסופו של דבר לא נצא מהממשלה כי דרישתנו תתקבל". יוזכר, כי ש"ס דורשת את העלאת הקצבאות ב-38 שקלים לחודש. כך שעל כל ילד יקבלו הוריו 183 שקל, במקום 145 המשולמים היום.

דרישתה של ש"ס, במידה ותתקבל, תעלה למדינה על פי חישובי משרד האוצר, כמיליארד שקלים בשנה. לא ברור על סמך מה בטוחים בש"ס כי ההישג מעבר לפינה, שכן שר האוצר, רוני בר-און, הצהיר כבר יותר מפעם כי הוא מתנגד נחרצות לכל העלאה בקצבאות הילדים, והוא מוכן לשלם על עיקרון זה אפילו בכסאו.

יו"ר הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו, שנחשב לאחראי העיקרי לקיצוץ בקצבאות בתקופת כהונתו כשר אוצר, הודיע על תמיכה בהעלאה מדורגת של הקצבאות. לטענתו, קופת המדינה מליאה כעת, ועל כן ניתן להגדיל את הקצבאות.

קישורים:
ש"ס לאולמרט: קצבאות או בחירות
ליצמן: יש להקים בלוק טכני עם ש"ס
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}