י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

ש"ס לאולמרט: קצבאות או בחירות

כך הוחלט במשאל טלפוני שנערך הבוקר בין חברי 'מועצת חכמי התורה' של ש"ס. הרבנים קיבלו את המלצת ישי לתמוך בחוק לפיזור הכנסת. המסר לאולמרט: ויתור קטנטן בקצבאות יוריד את ש"ס מהעץ

הולכים לבחירות? הרב עובדיה יוסף בקלפי. צילום ארכיון
הולכים לבחירות? הרב עובדיה יוסף בקלפי. צילום ארכיון

המנהיגות הרוחנית של ש"ס החליטה: הולכים לבחירות. במשאל טלפוני שנערך הבוקר (ב) בין חברי 'מועצת חכמי התורה' של ש"ס, הוחלט לקבל את המלצת יו"ר התנועה, אלי ישי, לתמוך בחוק לפיזור הכנסת. החלטה זו תשתנה רק אם יהיו חדשות מרעישות מצד הממשלה בתחום קצבאות הילדים.

"באם לא יימצא פתרון לדרישת ש"ס להעלות את קצבאות הילדים תתמוך סיעת ש"ס בהצעות החוק לפיזור הכנסת", נאמר בהודעה המפלגה שפורסמה הבוקר. גורם בכיר בש"ס טוען כי ישי יסתפק בהעלאה, ולו הקטנה ביותר, בשיעור קיצבאות הילדים מצד הממשלה. לדבריו, ש"ס צמאה להישג כלשהו ואינה ששה לפרישה.

החלטה. מועצת חכמי התורה. צילום ארכיוןצילום: החלטה. מועצת חכמי התורה. צילום ארכיון
החלטה. מועצת חכמי התורה. צילום ארכיון

ש"ס החליטה לרוץ לבחירות הקרובות כנושאת הדגל החברתי. בדיונים פנימיים שנערכו בתוך המפלגה נפסלה האפשרות לפרוש מהממשלה על רקע מדיני או בטחוני, זאת למרות איומיו הרבים של רלי ישי שסופקו בעיקר בשל נושאים אלו.

בשבוע שעבר נפגשו השרים ישי ואטיאס לפגישה מרובעת עם ראש הממשלה אולמרט ושר האוצר בר-און, לאחר שהבינו שרי ש"ס כי לא תהיה העלאה בקצבאות הילדים, הבהירו לראש הממשלה כי הם עומדים לפרוש על רקע זה, והפעם 'ברצינות'.

שר האוצר, רוני בר-און, מתנגד בתוקף לכל העלאה בקיצבאות הילדים. בדיון שנערך בשבוע שעבר בועדת הכלכלה של הכנסת, אמר: "לא ניתן להביא לצמצום העוני באמצעות קצבאות. הגדלת הקצבאות אולי מאפשרת צמצום מלאכותי של העוני בטווח הקצר, אך היא מנציחה את התלות של מקבלי הקצבאות".

קישורים:
ישי: אמליץ על הקדמת הבחירות
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}