י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

חיזבאללה העביר לישראל חלקי גופות

שעה קלה לאחר שחרורו של המרגל ניסים נאסר והעברתו לידי אנשי חיזבאללה, קיבלה ישראל ארון קבורה ובו חלקי ושרידי גופות של חיילי צה"ל שנהרגו במלחמה האחרונה. עיסקה גדולה בדרך?

עסקה עם סוחר הגופות? חסן נסראללה
עסקה עם סוחר הגופות? חסן נסראללה

שלב נוסף בעיסקת החילופים בין חיזבאללה לישראל. היום (א) הועברו לישראל חלקי גופות של חיילי צה"ל שנהרגו על אדמת לבנון במלחמה האחרונה. ככל הנראה לא מדובר בגופות שלימות, אלא בחלקים שלא אותרו ולא הושבו לישראל במהלך המלחמה.

רשת הטלויזיה 'אל מנאר' של הארגון דיווחה: "אנו מעבירים היום כמה שרידי גופות של חיילים ישראלים שנהרגו במלחמה האחרונה ואשר הצבא הישראלי השאיר אותם בלבנון. אלו הם כמה מהשרידים שאנו מעבירים היום לצלב האדום". כך או כך, לא מדובר בחיילים שנחטפו, אהוד גולדווסר ואלדד רגב.

הבוקר שוחרר מהכלא הישראלי המרגל ניסים נאסר, הוא הועבר באמצעות 'הצלב האדום' לידי אנשי החיזבאללה בלבנון. נאסר, יהודי שהתאסלם, הוא בעל אזרחות ישראלית והתגורר בעבר בלבנון. הוא נעצר והואשם בריגול למען חיזבאללה, הבוקר ערכו לו אנשי הארגון קבלת פנים המונית מעברו השני של הגבול.

עורכת דינו של נאסר, סמדר בר-נתן, העריכה כי מדובר בחלק מעיסקה: "אני מקווה שהשחרור קשור לעסקה שתהיה בקרוב. הוא אמר לי שהוא שמח מאוד לחזור ללבנון, הוא עצמו לא מדבר על עסקה, אבל קשה לי להאמין שמדינת ישראל היתה משחררת אותו בקלות כזו ללא משהו כזה או אחר שמתגבש מאחורי הקלעים".

לפני כחצי שנה ערך מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה מופע אימים מזויע ברחובות בירות, מופע בעקבותיו הוא כונה 'סוחר הגופות מביירות'. נסראללה צעד בשכונת הדאחיה בבירות ואמר: "בידינו נמצאים ראשיהם, ידיהם ורגליהם של חיילים ישראלים, בידינו גם גופה כמעט בשלמותה".

הוא המשיך ופנה לישראלים ואמר: "אתם, הציונים, הצבא שלכם משקר לכם. הוא תמיד התפאר שלא יותיר אחריו לא פצועים ולא הרוגים בשטח. אולם אני אומר לכם - צבאכם הותיר אחריו את שרידי חייליו בשדותינו ובכפרינו. אינני מדבר על שרידים רגילים. אני אומר לישראלים: יש לנו ראשים של חיילים שלכם, יש לנו ידיים ורגליים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}