י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מת טומי לפיד

העיתונאי והפוליטיקאי, שזכה לתואר 'האויב הגדול של הציבור החרדי', מת לפנות בוקר, לאחר מחלה קשה והוא בן 76

יוסף טומי לפיד מת הלילה במיטת חוליו
יוסף טומי לפיד מת הלילה במיטת חוליו

טומי (יוסף) לפיד, יו"ר 'יד ושם', העיתונאי והפוליטיקאי לשעבר, מת לפנות בוקר (א) כתוצאה ממחלת הסרטן, בגיל 76.

לפיד, שנולד במשפחה רפורמית, וניסה להמשיך בדרכה, היה אביה של מפלגת שינוי, שאיננה עוד. שימש תקופה מסוימת כיושב ראש המפלגה, כמו כן כיהן כסגן ראש הממשלה ושר המשפטים בממשלתו השנייה של אריאל שרון. לפיד החל דרכו כעיתונאי והיה דמות דומיננטית מאוד בנוף התקשורת והפוליטיקה הישראלית. לפיד בלט,בעיקר בחדות לשון ובבוטות יתר, על גבול הגסות ומעבר לה, ונודע במלחמתו הארוכה והקשה נגד הציבור החרדי במדינת ישראל.

כשהתמודד בבחירות בראש מפלגת שינוי, גרף ששה מנדטים, ובבחירות שלאחר מכן הכפיל את כוחו ומעבר לכך, ומפלגתו מנתה חמשה עשר מנדטים. זכור לכל הקמפיין אותו הוביל כדי לשכנע את הקהל הישראלי לתמוך בו, תחת הסלוגן "לעצור את החרדים". כמו כן לעג בקמפיין לכל דבר שבקדושה, וניסה לעשות צחוק וקלס משמירת השבת ומהכשרות. עד כדי כך, שהקמפיין שהוביל הוכתר על ידי ערוץ 2 ל"אלוף השקרנים". כמו כן העלה טענות שקריות, כגון שהחרדים מקבלים דיור חינם וכיוצא בזה.

למרות שנהג להכריז כי שומר הוא על יושר ועל טוהר המידות, ותחת כל עץ רענן הכריז כי הוא דמוקרט, בשעה שתוצאות הבחירות בשינוי לא היו לשביעות רצונו, לא קיבל את דין הבוחר ופרש מהמפלגה. כמו כן, למרות שהכריז כי לא ישב בממשלה אחת עם החרדים, שינה את עמדתו כשהדבר לא תאם את האינטרסים שלו, וקבע כי לא ישב עם ש"ס, אבל עם יהדות התורה ישב גם ישב.

לפני כחצי שנה לקה בליבו, ואושפז בבית החולים איכילוב. לאחרונה, חלה במחלת הסרטן בראשו, ממנה מת הלילה. הותיר אחריו אשה בן ובת. בנו יאיר, הוא עתונאי ידוע.

כשנודע דבר מחלתו, קיבל הציבור החרדי את הידיעה באדישות ובחוסר עניין. אלמלא מה שנאמר: בנפול אויבך אל תשמח, מן הסתם היו גם נשמעים קולות של שמחה על כך שהלך אדם שלחם בציבור החרדי בכל דרך שרק יכל. מאידך היו גם כאלו שדאגו לו: בבית הכנסת בהתנחלות עופרים התפללו בסוף השבוע לשלומו של לפיד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 107 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}