י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

דרעי: טומי זקוק לקדיש

מי שנודע כבעל יחסים קרובים עם טומי לפיד, אריה דרעי, ספד לידידו שמת הלילה: "הוא היה דוגרי". דרעי הוסיף: "אני מציע ליאיר שישא קדיש בהלוויה". אהוד אולמרט: "טומי לפיד היה יהודי בכל רמ"ח איבריו"

טומי היה דוגרי. דרעי ואולמרט. צילום: שוקי לרר
טומי היה דוגרי. דרעי ואולמרט. צילום: שוקי לרר

"אני מציע ליאיר שיאמר מחר קדיש בלוויה של אביו", כך אמר הבוקר (א) יו"ר ש"ס לשעבר, אריה דרעי. דרעי, שהיה ביחסים קרובים עם לפיד, דיבר בתכנית 'מה בוער' בגלי צה"ל. הוא טרח לציין כי היחסים לא היו אישיים. "מעולם לא ביקרתי בביתו ולא סעדתי עמו".

המראיין, רזי ברקאי, ניסה לחלץ מפיו של דרעי מילות הספד ללפיד, אך זה נבוך ולא מצא אלא לציין כי טומי היה איש ישר שליבו ופיו שווים. "הוא אמר לך מה שהוא חושב עליך 'דוגרי', בפנים. זה עדיף מאחד ממדבר חלקלקות וחנופה, ותוקע לך סכין מאחורי הגב", אמר דרעי.

לשאלה האם ישתתף בהלוויה ענה דרעי במשפט הלא מחייב הבא: "אם ירצה השם". לפיד ייקבר מחר. ככל הידוע הוא יובא לקבורה בבית עלמין יהודי ולא אזרחי. לא ידוע עדיין אם טקס קבורתו יהיה על פי ההלכה היהודית.

היה יהודי. טומי לפידצילום: היה יהודי. טומי לפיד
היה יהודי. טומי לפיד

אריה דרעי השתתף בשנים האחרונות יחד עם לפיד בתכנית 'מועצת החכמים' בערוץ 10. הם התווכחו קשות ונואשות על כל נושא, אך מאחורי הקלעים הפכו לחברים ומצאו שפה משותפת. דרעי סיפר כי "חברים מהמגזר החרדי היו בטוחים שאני מחזיר אותו בתשובה".

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ספד בפתח ישיבת הממשלה לידידו הטוב מזה שנים. "טומי לפיד היה יהודי בכל רמ"ח איבריו, אם כי הוא לא תמיד ייחס חשיבות לגינונים", אמר אולמרט, והוסיף: "הלילה נפטר חברי הטוב טומי לפיד, חברי הטוב ביותר מזה עשרות שנים, עימו ניהלתי קשר יומיומי. טומי היה ניצול שואה, שכל חייו חי את הגורל היהודי ואת ההיסטוריה היהודית והעתיד היהודי".

אולמרט ולפיד היו חברים קרובים ביותר. הם סעדו יחדיו סעודות פיגולים וטריפות דרך קבע. טומי היה נחשב בן בית בביתו של ראש הממשלה. בשבוע שעבר, בזמן שמשה טלנסקי עמד על דוכן העדים, שהה אולמרט בבית החולים על יד מיטתו של לפיד. ראש הממשלה תינה בפניו את צרותיו, ועל פי עדויות, הוא נשבר שם ופרץ בבכי על מר גורלו.

קישורים:
מת טומי לפיד
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}