י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

גופתו של דוד וילינגר ז"ל שוחררה לקבורה

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': גופתו של דוד וילינגר ז"ל תיקבר עוד הערב. פרקליטות המדינה החליטה לוותר על הנתיחה הפתלוגית למרות החלטת בית המשפט שאישרה אותו

רכבו השרוף של וילינגר. צילום: דוברות זק"א
רכבו השרוף של וילינגר. צילום: דוברות זק"א

עינוי הדין הסתיים. גופתו של דוד וילינגר ז"ל, שנהרג בתאונה בכביש 6 תיקבר עוד הערב (ה). פרקליטות המדינה החליטה אחר הצהריים לוותר על הניתוח בטענה ש'אין בו צורך' על אף החלטת בית המשפט שאישרה אותו.

מוקדם יותר היום אישרה שופטת בית המשפט המחוזי בנצרת לנתח את גופתו של וילינגר. בהחלטה נכתב כי הנתיחה דרושה על מנת לברר האם ולינגר נפטר כתוצאה מהתאונה או עוד לפני שהמשאית פגעה בו.

הכניסה לרחצילום: הכניסה לרח
הכניסה לרח' יחזקאל חסומה בעקבות המהומות, היום. צילום: בן עליה - גולש הפורום

רכז המחלקה המשפטית בזק"א, מיכאל גוטויין, אמר ל'בחדרי חרדים' כי ההחלטה תמוהה, בלתי מקצועית ולא תרד לחקר האמת: "גם אם נאמר שהנפטר ז"ל היה חי בעת הפגיעה, הרי משאית שנוסעת במהירות 100 קמ"ש ופוגעת בפוגעת בעוצמה רבה ברכב סוזוקי קטן, הורגת באופן מיידי את האדם שיושב בפנים. ובעצם, גם אם יבוצע ניתוח, לא יתברר מתי הוא נפטר, כי כך או כך כשפרצה האש הוא כבר לא נשם".

דוד וילינגר, בן 24, נהרג ביום שני השבוע בכביש חוצה ישראל. וילינגר, תושב קדומים ועולה מברזיל למד ב'מכון לב' בירושלים. כאמור, שלושה ימים לאחר מותו הוא יובא לקבורה, הערב בקדומים.

עוד קודם להחלטה, החלו מהומות ברחובות ירושלים במחאה על הכוונה לנתח את הגופה. איזור גאולה, הבוכרים ורח' יחזקאל נחסמו לתנועה עקב פחי אשפה שהובערו בכבישים. המשטרה דיווחה כי מספר חרדים יידו אבנים לעבר השוטרים.

קישורים:
מיכאל גוטווין: הנתיחה - טעות חמורה
הכרעה: גופתו של וילינגר תועבר לנתיחה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}