י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מיכאל גוטווין: הנתיחה - טעות חמורה

רכז המחלקה המשפטית של זק"א, מיכאל גוטווין, מתאר את מהלך העניינים המדוייק במאבק הנוכחי. לטענתו, החלטת השופטת לנתח את הגופה לוקה בחוסר ידע פתלוגי מקצועי. "המשטרה בלחץ", הוסיף

רשלנות פושעת. מיכאל גוטווין. צילום: דוברות זק"א
רשלנות פושעת. מיכאל גוטווין. צילום: דוברות זק"א

"מה שקורה בסיפור הזה הוא פשוט שערוריה", כך אומר רכז המחלקה המשפטית בזק"א, מיכאל גוטויין, ל'בחדרי חרדים'. הוא כועס מאד: "האיש נהרג ביום שני. מאז ועד היום, יום חמישי, הוא פשוט שוכב וממתין לקבורה, ונגרם סבל לנשמתו. למה? בגלל רשלנות פושעת וגרירת רגליים של המשטרה".

לאחר שלושה דיונים, החליטה היום (ה) השופטת נילי יונג-גפר מבית המשפט המחוזי בנצרת, לאשר את נתיחת גופתו של דוד וילינגר, שנהרג ביום שני האחרון בתאונת דרכים קשה בכביש חוצה ישראל.

נפטר לפני שפרצה האש. רכבו השרוף של וילינגר. צילום: דוברות זק"אצילום: נפטר לפני שפרצה האש. רכבו השרוף של וילינגר. צילום: דוברות זק"א
נפטר לפני שפרצה האש. רכבו השרוף של וילינגר. צילום: דוברות זק"א

גוטווין, שהיה היום, אתמול ושלשום בבית המשפט בנושא, תיאר ל'בחדרי חרדים' את המתרחש. "טיעוני המשטרה הם, שמבחינת סרט המצלמה שמוצבת במחלף הסמוך, יש פער של 4 דקות בין הזמן שוילינגר עבר שם, לבין רגע התאונה, בזמן שבמהירות נורמלית, 90 קמ"ש לדוגמה, זה אמור לקחת 2 דקות.

"בנוסף קיימת עדות של נהג שעבר במקום שראה את רכבו של הנפטר עומד בצד הדרך. כאן באה המשטרה ואומרת: רגע, אם הוא עצר בצד, ייתכן שהיה במצוקה, אחרת למה אדם עוצר בצד? וזה ממשיך: אם הוא היה במצוקה, אולי הוא נפטר עוד לפני שהמשאית פגעה בו, אולי? ואם כך, הרי נהג המשאית לא אשם בהריגתו, כי הוא פגע באדם מת. זה ההגיון של המשטרה.

"ואז באים אנשי המשטרה, ומבקשים לעשות ניתוח שלאחר המוות. בניתוח אמורים הפתלוגים לבדוק את ריאותיו של המנוח. אם יימצא בתוכם פיח, זה יצביע על כך שהוא היה עדיין חי בזמן שפגעה בו המשאית, ואז נהג המשאית יורשע בהריגה. ואם לא יימצא פיח, משמע הוא חדל לנשום עוד לפני הפגיעה, ואז נהג המשאית זכאי".

המשטרה בלחץ. פחים בוערים בכביש בר אילן, אתמול. צילום: הגולש צילום: המשטרה בלחץ. פחים בוערים בכביש בר אילן, אתמול. צילום: הגולש
המשטרה בלחץ. פחים בוערים בכביש בר אילן, אתמול. צילום: הגולש 'בן עליה'

"אנחנו באנו", ממשיך ומספר גוטווין "ובידינו טענה פשוטה: גם אם נאמר שהנפטר ז"ל היה חי בעת הפגיעה, הרי משאית שנוסעת במהירות 100 קמ"ש (המהירות הממוצעת בו נוסעות משאיות בכביש 6) ופוגעת בפוגעת בעוצמה רבה ברכב סוזוקי קטן, הורגת באופן מיידי את האדם שיושב בפנים. ובעצם, גם אם יבוצע ניתוח, לא יתברר מתי הוא נפטר, כי כך או כך כשפרצה האש הוא כבר לא נשם".

"לצערנו", מסכם גוטווין "השופטת לא קיבלה את עמדתינו, ואישרה לבצע את הניתוח. אבל לא ניכנע בקלות, השגנו עיכוב ביצוע של גזר הדין עד מחר, ואנחנו עומדים לערער על הפסיקה לבג"ץ".

גוטווין סיפר ל'בחדרי חרדים' כי למשפחת הנפטר יש צער עצום מכל העניין ועינוי הדין המשפטי גורם להם סבל בל יתואר. מנגד, סיפר, המשטרה נמצאת בלחץ עצום "מצלצלים אלי קציני משטרה עמם אני עומד בקשר, ומנסים לברר דרכי מתי והיכן יפרצו הפגנות, ועד כמה הם יהיו אלימות".

קישורים:
בית המשפט: גופתו של דוד וילינגר תועבר לנתיחה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}