י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

המשטרה מעכבת קבורת גופה; ירושלים בוערת

גופתו של דוד וילינגר, בן 24 מקדומים,שנהרג בכביש 6 ביום ב', עדיין לא נקברה. הסיבה: המשטרה לא החליטה מי אשם בתאונה - הנפטר או נהג המשאית שפגע בו. רחובות ירושלים בוערים

פח בוער ברחוב בר אילן בירושלים, היום. צילום: בן עליה - גולש הפורום
פח בוער ברחוב בר אילן בירושלים, היום. צילום: בן עליה - גולש הפורום

המשטרה מעכבת את קבורת הבחור דוד וילינגר, שנהרג ביום שני השבוע בתאונת דרכים קשה בכביש חוצה ישראל. המשטרה מבקשת לנתח את הגופה בכדי לבדוק מה היא סיבת המוות המדוייקת, האם וילינגר נהרג מהמשאית שמחצה את רכבו, או שמא מהתקף לב בו לקה שניות קודם לכן.

גופתו של הבחור, נתונה בקירור זה שלושה ימים. בדיון שנערך אתמול בבית משפט השלום בנצרת ביקש השופט לבחון את צילומי התאונה שצולמו במצלמות כביש 6, כמו גם את הקלטות הקריאות הטלפוניות למד"א ולמשטרה לאר התאונה.

גופת הבחור מפונה מזירת התאונה בכביש 6. צילום: דוברות זק"אצילום: גופת הבחור מפונה מזירת התאונה בכביש 6. צילום: דוברות זק"א
גופת הבחור מפונה מזירת התאונה בכביש 6. צילום: דוברות זק"א

הנפטר, דוד וילינגר, בן 24, יליד ברזיל ותושב קדומים, למד ב'מכון לב' בירושלים. הוא נהרג בצהרי יום ב', כשנסע בכביש חוצה ישראל. סמוך למחלף 'בקה אל גרביה' התנגשה משאית ברכבו, והוא נלכד ברכב ונשרף למוות. המשטרה מתלבטת האם הוא גרם לתאונה, או שמא נהג המשאית.

החלמאות והאדישות המשטרתית הגיעה במקרה זה לשיאים חדשים. אנשי המשטרה התייצבו היום בבית המשפט, וטענו כי עדיין לא השיגו את ההקלטות והצילומים הנדרשים. השופט פסק כי הגופה תעוכב בקירור יום יוסף, עד שהמשטרה תשיג את ההוכחות הנדרשות.

כל תחנוני אנשי המחלקה המשפטית של זק"א בבית המשפט, והסבריהם כי עיכוב הקבורה מהווה ביזיון למת לא הועילו במאום. השופט ואנשי המשטרה מתעקשים למצות את ההליך, גם על חשבון עיכוב קבורה בלתי סביר.

ההפגנה ברחצילום: ההפגנה ברח
ההפגנה ברח' יחזקאל בירושלים, היום. צילום: בן עליה - גולש הפורום

עם היוודע דבר ההחלטה פרצו מהומות קשות בירושלים. פחי אשפה הובערו בכיכר השבת וברח' יחזקאל בעיר ומאות יצאו לרחובות למחות נגד הביזיון. גורם בכיר בזק"א אמר ל'בחדרי חרדים': "אין מה לעשות, כנראה שהמשטרה שכחה עם מה ועם מי היא מתעסקת, אני מקווה שהיא תתעשת בתוך זמן קצר".

גם חבריו של הנפטר מ'מכון לב' כמו ידידי המשפחה מהיישוב קדומים הצטרפו להפגנות.
ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מתוכננות הפגנות המוניות וקשות שיפתחו לקראת השעה 20:00, זאת במידה והמשטרה לא תוותר על הנתיחה.

אחותו של ויליגר כועסת מאד על העיכוב המיותר: " סיבת המוות של אחי היא תאונת דרכים, ולא דום לב כפי שסוברת המשטרה. אחי חנה בצידי הדרך, כנראה שחיפש משהו, ואז המשאית נכנסה בו מאחור. אז בשביל מה צריך את כל זה? סתם מעכבים את הקבורה כדי לראות שהנהג ייצא בסדר. כבר יומיים שהמשפחה סובלת, הוא צריך להגיע למנוחה, בפרט כשאנחנו יודעים שלא נשאר הרבה מהגופה, היא נשרפה לגמרי".

דובר משטרה מרחב העמקים, רב-פקד גרי אליאב, אמר: "אנו מבקשים להוכיח קשר סיבתי בין התאונה לבין מותו של המנוח, שכן על פי הראיות שנאספו עד כה לא ניתן לקבוע חד משמעית כיצד קרתה התאונה ומה גרם למותו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}