י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

אלי ישי: יש ריח בחירות באויר

ש"ס הרשמית שותקת, ואינה מביעה כל עמדה בנוגע לחקירת ראש הממשלה. עם זאת, לאחר דברי ברק אמר אלי ישי כי הוא לא רואה סיכוי להקמת ממשלה חדשה. ישי הוסיף: "ש"ס אינה חוששת מבחירות"

לא חושש מבחירות. ישי ואולמרט. צילום: ששון תירם, לע"מ
לא חושש מבחירות. ישי ואולמרט. צילום: ששון תירם, לע"מ

התגובות להצהרת ברק. סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת, אלי ישי, אמר היום (ד) בכנסת, כי הוא אינו רואה כל סיכוי להקמת ממשלה חדשה במסגרת הכנסת הנוכחית. ישי הוסיף, כי דבריו הם דעתו האישית בלבד. "אינני שמח לאידו של אף אדם ואינני מתערב בענייניה הפנימיים של מפלגת העבודה", אמר. ישי סבור, כי "ש"ס היא המפלגה היחידה בכנסת שאינה צריכה לחשוש מבחירות".

יו"ר העבודה ושר הביטחון, אהוד ברק, אמר בתדרוך לעיתנאים שכינס בצהריים, כי על אולמרט לעזוב את תפקידו, "הוא יכול לעשות זאת בכל אחת מן הדרכים הפתוחות בפניו - השעיה, חופשה, התפטרות או נבצרות". ברק איים כי "אם אולמרט לא ישעה את עצמו, אפעל להקדמת הבחירות".

מספר חברי כנסת ממפלגת העבודה כבר הגישו הצעת חוק לפיזור הכנסת ולהליכה לבחירות. חברי הכנסת אופיר פינס, איתן כבל, דני יתום ושלי יחימוביץ' הגישו את ההצעה לאחר דברי ברק. "נקדם את הצעת החוק לקביעת מועד מהיר ומדויק לבחירות. במושב הקיץ - או שתקום ממשלה חלופית או שייקבע מועד לבחירות חדשות", אמרו.

סיעת הליכוד פרסמה הודעה בה היא קוראת לקיום בחירות חדשות: "די לתמרונים הפוליטיים. האתגרים הגדולים העומדים בפני המדינה מחייבים הליכה לעם והקמת ממשלה חדשה וחזקה. הליכוד קורא לכל סיעות הבית מימין ומשמאל לקבוע מועד מוסכם לפיזור הכנסת והליכה לבחירות חדשות".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי): "ברק הבין שאינו יכול להמשיך ולהפליג בספינת השודדים הטובעת של אולמרט. ככל שישראל תמהר להשתחרר מהחרפה שמטיל עליה איש מעטפות הדולרים ותלך לבחירות חדשות, כך ייטב לעם ישראל".

מנגד, חברת הכנסת רונית תירוש (קדימה) ביקרה בחריפות את דבריו של ברק, "אהוד ברק אינו מצליח לנהל את מפלגתו שלו ולפיכך מוטב לו שלא ישיא עצות איך ועל ידי מי תנוהל סיעת קדימה".

קישורים:
ברק לאולמרט: לך הביתה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}