י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

קואליציה במשבר: מרד גלוי נגד אולמרט

הערכות פרשנים: אולמרט לא ישרוד, המשבר הגדול כבר כאן. ח"כים מקדימה ומהעבודה קוראים לראש הממשלה להתפטר. שלי יחימוביץ': "ראש הממשלה מושחת עד עפר"

מרד. אהוד אולמרט
מרד. אהוד אולמרט

האם השורד הגדול מכולם, אהוד אולמרט, יישבר? על פי מהלך הדברים כרגע, נראה שאין לו כל סיכוי לשרוד. הפרשנים הפוליטיים מעריכים כי מדובר בעניין של ימים ואולי אפילו שעות. בקואליצה פנימה, הן במפלגת השלטון, קדימה והן בשותפה הבכירה בקואליציה, מפלגת העבודה, נפתח מרד גלוי כנגד המשך כהונתו של אולמרט כראש ממשלה. כולם מדברים, אך בש"ס שותקים ולא מודיעים על צעד כזה או אחר.

הטלטלה הקשה באה בעקבות עדותו הדרמטית של משה (מוריס) טלנסקי אתמול (ג) בבית המשפט המחוזי בירושלים. טלנסקי סיפר כיצד העביר לאולמרט כספים במזומן, מימן עבורו טיסות יקרות, סוויטות יוקרה במלונות, סיגרים ועטים. אולמרט הצטייר בעדות כמושחת שאין גרוע ממנו.

שר התשתיות, בנימין בן אליעזר, קרא היום בראיון ל'קול ישראל' למפלגת קדימה להחליף את אהוד אולמרט: "קדימה צריכה לקחת אחריות ולקבל החלטות קשות. אני לא שולל מערכת בחירות. הבעיה היא של אדם שאני מאחל לו שיוכיח את חפותו ויזכה, הבעיה היא של קדימה ושל אולמרט".

בן אליעזר סבור כי זו לא העת לבחירות: "אנחנו לא חוששים מבחירות גם מחר בבוקר, אבל המצב הביטחוני היום והמציאות המדינית מחייבת חשיבות לאומית רחבה מאוד. האחריות היא קודם כל של קדימה שתעשה חשבון נפש, שתחליט מה היא עושה".

בצהריים צפוי יו"ר העבודה ושר הביטחון, אהוד ברק, לכנס מסיבת עיתונאים, בה יודיע על עמדתו. ההערכות הם כי הוא יקרא לאולמרט להתפטר מיידית מתפקידו, ויתנה את הישארותו בממשלה בביצוע מהלך זה. אם אולמרט לא ייענה, ידרוש ברק הליכה מיידית לבחירות.

שר התמ"ת, אלי ישי, נועד הבוקר עם יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו. השניים שוחחו 'בנושאים פוליטיים'. מלשכת ישי נמסר, כי "ש"ס מדברת עם כולם ועל הכל. בכוונת יו"ר המפלגה לשוחח גם עם יו"ר העבודה אהוד ברק ועם שרים נוספים בממשלה".

חברי הכנסת זאב אלקין ועמירה דותן מקדימה דורשים מראש הממשלה להתפטר מיידית מתפקידו. לדברי דותן, אולמרט הוא מושחת "ואני לא מבינה איך אדם כזה יכול לנהל את המדינה".

ח"כ מרינה סולודקין, גם היא מקדימה, אמרה הבוקר: "ההתנהגות הזו של ראש הממשלה כל כך זרה לי ולציבור שלי. יש אצלנו ברוסית פתגם שאומר: 'אני מוכן לשתות איתך וודקה, אבל בכסף שלי ולא של אחרים'. הנורמות האלה של התנהגות הן בלתי נסבלות. זו בושה וחרפה לכל עם ישראל. זה מתאים לבן אדם קטן, לא לראש ממשלת ישראל. יצאנו מהליכוד עם אריק שרון כדי להקים משהו אחר, חיובי למדינת ישראל, אבל אולמרט גנב לנו את המפלגה והוא חייב ללכת הביתה".

ח"כ שלי יחימוביץ (העבודה): "אם אולמרט לא יסיק מסקנות תוך זמן קצר ביותר, מפלגת העבודה תיאלץ לעשות מעשה, ויפה שעה אחת קודם. מפלגת העבודה לא יכולה להמשיך בלהכשיר ראש ממשלה מושחת עד עפר, יש גבול לזלזול שניתן לזלזל בציבור".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}