י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

טלנסקי העיד, אולמרט הפליג

בשעה שטלנסקי העיד בירושלים על טיסות ושידרוגים, ביקר אולמרט בחיל הים בחיפה, שם ירד למצולות ובחן צוללות. אם היה יכול היה זורק את כל העדות של טלנסקי לים, כולל את מוסר העדות

טלנסקי. העיד
טלנסקי. העיד




בשעה שמשה טלנסקי סיפר על מעטפות מזומנים מלאות דולרים שהועברו לאולמרט, מימון חופשתו באיטליה, שימוש בכרטיס אשראי, שידרוג טיסות, ומתן הלוואות, ביקר ראש הממשלה בבסיס חיל הים בחיפה. אם רק היה יכול, היה זורק את כל העדות של טלנסקי לים (כולל את מוסר העדות). אבל אולמרט במצבו הנוכחי חלש ביותר, ולא יכול לעשות דבר, מלבד להראות כאילו הוא ממשיך בתיפקוד שוטף. ראש ממשלה ב"כאילו".

הפרשה החדשה של אולמרט שכונתה עד אתמול "פרשת טלנסקי", עברה אתמול תפנית וקיבלה שם חדש. "פרשת המעטפות". העדות המרכזית של טלנסקי, היתה בבחינת "יום פתיחת המעטפות", ולא הסיבה נחת לפרקליטיו של אולמרט. לאחר שמיעת העדות ברור לחלוטין, מדוע כה התנגדו לה.

כאשר אולמרט קיבל הסברים בחיפה על כלי השיט השונים, עסקו באולם 317 בבית המשפט בירושלים במטוסים ובשידרוגי טיסות. טלנסקי סיפר כי נהג לשדרג את טיסותיו של אולמרט למחלקה ראשונה, והעביר לו כסף במעטפות מזומנים, כל פעם כ-9,000 דולרים במזומן. "לשם מה אולמרט היה צריך מזומנים" - נשאל טלנסקי, שסיפר לאורך עדותו כי היה חברו הטוב והקרוב של ראש הממשלה.

"אולמרט אוהב סיגרים יקרים, עטים ושעונים. זה נשמע מוזר אבל אין לי מושג", אמר העד המרכזי. מידי חמש דקות סיפק עוד כותרת ועוד כותרת, עוד מעטפה ועוד מעטפה. כלי התקשורת שניסו למצוא את הכותרת המתאימה לעדות, הוצפו באפשרויות רבות, עד שלא ידעו במה לבחור. כל משפט סיפק עוד גילוי על ה"רעבתנות" הרבה של ראש הממשלה. "רציתי לתת המחאות, הוא רצה מזומן" אמר טלנסקי, במשפט שלבטח יזכר כמרכזי בכל הפרשה הזו.

"אולמרט קיבל פחות ממה שהנשיא ויצמן קיבל מהמיליונר סרוסי" הסבירו משפטנים. "אולם השיטות במקרה הזה היו נלוזות, לא מכובדות ומעוררות שאט נפש ציבורית". עו"ד דן אבי יצחק - משפטן בכיר, אמר כי גם אם לא יוכח שהיה שוחד, הרי העברת הכסף המזומן וכל פרטי העדות, יתנקזו לסוג אחר של עבירות. "יש כאן אין ספור של סעיפי עבירות, שלתוכן תתנקז הפרשה".

גם מבחינה פוליטית יתקשה אולמרט לתפקד לאחר עדויות כה חמורות. לאהוד ברק לא תהיה ברירה והוא ידרש להגיב על הדברים שנחשפו בעדות. המשך שתיקתו רק יפגע בו פוליטית. יש להניח שגם לבני תמצא הזדמנות להגיב. מנגד מקורבי אולמרט כבר גיבשו את קו ההסברה שלהם. לדבריהם, העדות תואמת את גרסתו של ראש הממשלה בחקירה. "העדות נראית רע ציבורית, אך ניתן לצלוח אותה משפטית", הם סבורים. אלא שכל הסימנים מראים שהפעם אולמרט לא ישרוד את פרשת המעטפות. הפעם גם הכסף של טלנסקי לא יעזור.

פורסם ביתד נאמן

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}