י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

טלנסקי: אולמרט רצה מזומן, הרבה ובדולרים

במשך כשעה וחצי שמעו הבוקר שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים את עדותו של משה טלנסקי. "העברתי כספים לאולמרט גם כשהיה שר התמ"ת", סיפר. פרקליט המדינה: "להנמיך ציפיות"

טלנסקי בבית המשפט, הבוקר. צילום: גיל יוחנן
טלנסקי בבית המשפט, הבוקר. צילום: גיל יוחנן

משה (מוריס) טלנסקי, עד המפתח בפרשת אולמרט, העיד היום (ג) 'עדות מוקדמת' בבית המשפט המחוזי בירושלים, בפני השופטים. מוסיה ארד, יעקב צבן ומשה סובל . העדות נמסרה באנגלית, שפתו של טלנסקי, ובבית המשפט נחכו בכירי הפרקליטות ועורכי דינם של הנאשמים - אהוד אולמרט, שולה זקן ואורי מסר.

טלנסקי סיפר כי הכיר את אולמרט בתקופה בה כיהן כשר בריאות. "גייסתי אז כספים לבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, ומטבע הדברים הכרתי את שר הבריאות", סיפר טלנסקי. השניים הפכו לחברים טובים ונותרו בקשר קרוב.

"היחסים הפכו לקרובים, הבנתי שהוא מעוניין לרוץ לראשות עיריית ירושלים, שהוא מאמין בירושלים מאוחדת וחזקה. אז כינו אותו 'נסיך הליכוד'. הייתה לי הערכה גדולה אליו. באמת אהבתי אותו. הדבר החשוב עבורי היה אחדות ירושלים", סיפר טלנסקי. לדבריו, אולמרט ביקש ממנו שייתרום למערכת הבחירות לראשות העיר, והוא הסכים. כשביקש לתת המחאה לאולמרט ביקש האחרון לקבל את הכסף במזומן. "שאלתי אותו, מדוע אני לא יכול לרשום המחאה, והוא אמר שבגלל הדרך שבה הכסף מנותב - לכן נתתי מזומן מהכסף שלי. הייתי פורט מהחשבון שלי את ההמחאות ונותן מזומן".

נסיך הליכוד. אולמרט שר התמ"ת עם ראש הממשלה שרון צילום: נסיך הליכוד. אולמרט שר התמ"ת עם ראש הממשלה שרון
נסיך הליכוד. אולמרט שר התמ"ת עם ראש הממשלה שרון

טלנסקי סיפר כי הקשר ביניהם נמשך לאורך שנים, כשהוא מממן עבור אולמרט סוויטות פאר, שידרוגים למחלקה ראשונה בטיסות, עטים יקרים, סיגרים משובחים וכיוצא באלו. טלנסקי הכחיש שקיבל בתמורה טובות הנאה: "מעולם לא ציפיתי ולא קיבלתי שום דבר באופן אישי. מעולם לא עבר בראשי שיהיה לי איזה עניין או רווח אישי. זה היה בעיני לטובת מדינת ישראל, ובשביל שבני משפחתי יוכלו לקבל חיים טובים פה".

החשד לפלילים במעשי אולמרט נוגע בעיקר לתקופת כהונתו כשר התמ"ת, אז לא היתה מערכת בחירות בה הוא השתתף. טלנסקי אישר כי העביר כספים לאולמרט גם בתקופה זו. "עד שנת 2005 העברתי לאולמרט תרומות. העברתי את הכסף לשולה, אבל אני זוכר שלפחות פעם אחת אולמרט היה איתה".

בשלב זה של העדות, החל פרקליט המדינה, משה לדור, לחקור את טלנסקי לגבי תקופה זו. לדור: "כיצד הועבר הכסף?" טלנסקי: "במעטפות". לדור: "אתה יכול להיזכר כמה היה בכל מעטפה?" טלנסקי: "לא יותר מ-8,000 או 9,000 דולר בכל מעטפה". לדור: "איך ידעת, שאולמרט זקוק לכסף?" טלנסקי: "משולה זקן. בארצות-הברית הייתי מוסר לו כסף ישירות, זקן הייתה אומרת לי מה מספר הסוויטה. בשום מקרה לא קיבלתי קבלות על הסכומים".

לאחר מתן העדות, ביקש פרקליט המדינה מהתקשורת 'להנמיך ציפיות'. "לא בטוח שנשתמש בעדות הזאת, בכלל לא בטוח שנגיש כתב אישום", אמר. מנגד, מקורבי ראש הממשלה נערכים לקרב הגדול, ומנסים לערער את אמינותם של עדי המפתח. "טלנסקי", סיפר אחד מהם "סותר את עצמו באופן קבוע, ומתנהג באופן מוזר. במהלך החקירה הוא התחיל פתאום לבכות ולשיר 'שתי גדות לירדן'. זה לא רציני".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}