י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"החרדים שפוטרו - בגלל וויסמן, לא בגללי"

אינטרסים במאבק? - "אתה צריך להתבייש לשאול כזו שאלה". צילום של כרוז החרם? – "לא מוציא מהכספת". הרב יצחק גולדקנופף, מוביל המאבק נגד 'שפע שוק', בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים'

אמוציות אישיות. דודי וויסמן
אמוציות אישיות. דודי וויסמן



מה המצב כרגע במאבקכם, האם מתקיים משא ומתן?

"אין כל משא ומתן. מתברר שכל מה שאמרו שהם רוצים לנהל משא ומתן לא היה מדוייק, וזה היה נסיון למשיכת זמן בלבד".

"בשבוע האחרון התבהרו העניינים, אני רוצה שתשמע לבד (משמיע הקלטה מחדשות קול ישראל מיום ד' שעבר, בהם נאמר: "מכירות רשת שפע שוק ירדו בשבעים אחוזים, בעלי הרשת, דודי וויסמן דבק בעמדתו שלא להיכנע לדרישות החרדים"), הוברר שהוא לא מעוניין לרדת מהעץ, רק להוסיף ולחלל שבת".

הוא הלא סגר 2 חנויות שפעלו בשבת, למה לא באתם לקראתו?

"אתה מצחיק אותי. כולם מדברים על שתי החנויות שסגר, מה עם כמה סניפים חדשים שהוא פתח בשבת אחרי שהתחיל המאבק? סגר שתיים, ו-35 חנויות פתוחות כל שבת".

על פי דבריך, מדוע לא יוצא חרם כתוב בעיתונות החרדית נגד רשת 'שפע שוק'?

"אני יכול להניח שהדברים שהתבהרו בשבוע האחרון יגרמו להכרעה חד משמעית וגדולי ישראל יחתמו בקרוב על חרם או על קריאה ברורה שלא לקנות ב'שפע שוק'. אני לא יודע מה הולך בראש של גדולי ישראל, ולא אחראי על החלטותיהם, אבל נבוא, ונציג את הנתונים, ואז -כך אני מאמין- כולם יחתמו"

בפורום 'בחדרי חרדים' דיווחו החברים כי אתמול פוטרו עשרה עובדים בסניף 'שפע שוק' במודיעין עילית. מה יש לך לומר להם?

"כואב לי מאד לשמוע, אבל זו לא בעיה שלי. האטימות של דודי וויסמן פוגעת בעשרות עובדים, הוא הולך עם ראש בקיר והוא אשם בהכל. לא איכפת לו מכלום, חוץ מהאמוציות האישיות שלו.

"התקשר אלי לפני כמה שבועות מנהל קניון 'רב שפע' בירושלים, הוא סיפר שמאז שהתחיל המאבק ב'שפע שוק', הקניון פשוט התרוקן ולבעלי העסקים במקום אין פרנסה (סניף 'שפע שוק' במקום מהווה מוקד המשיכה העיקרי לקניון - ש.מ.). עובדים פוטרו שם, וזה כואב לשמוע, אבל מי שאשם בזה הוא אך ורק דודי וויסמן והעקשנות שלו לפתוח עסקים בשבת".

בכל זאת, זו עובדה: אנשים איבדו את פרנסתם בגלל המאבק שלך.

"מאבק שלי? אני מנהל עסק פרטי? השבת שייכת לאבא שלי? יש כאן מאבק על כבוד השבת, ומניעת חילול שבת המוני, ואם אנשים מאבדים את פרנסתם, שיבואו בתלונות למי שמחלל שבת ורוצה במקביל למכור לציבור החרדי.

"אני רוצה לשאול אותך שאלה: אני צריך לרחם על מי שמוכר טרף? הוא הרי מפסיד כסף שאני לא קונה אצלו. אני צריך לרחם על מוכרי הטלפונים של הדור השלישי שאין להם פרנסה בציבור החרדי בגלל הטלפונים הכשרים?

"אנחנו אומרים ייתמו חטאים מן הארץ ולא ייתמו חוטאים. אני מאד מאד מקווה שוויסמן יתפוס את עצמו וישכיל להבין שטעה ואז שפע שוק ישגשג. אני ישמח מאד ואהיה הראשון שקונה בשפע שוק אם וויסמן יפסיק את חילולי השבת".

נשמעו טענות כאילו כל החרם נולד מאינטרס של בעלי רשת השיווק 'אלף', והחרם תוזמן לחודשים מסויימים על מנת להגדיל את רווחיהם. נכון או לא?

"תראה, לפני ארבעה חודשים שמעתי שזה אינטרס של שלום פישר, עכשיו אומרים שזה לא הוא רק אלו מ'אלף'. כל הדיבורים על הרווח של בעלי 'אלף' מהחרם זה דיס אינפומציה. אין להם כזה הסכם שבנוי על מכירות בחודשים האחרונים עם שופרסל. אדרבה, אני רוצה לראות הסכם כזה בכתב.

"אין לי קשר עם אברהם משה מרגלית, ולא עם אף אחד מבעלי אלף. אני לא יגיד לך שלא דיברתי איתם מעולם, הרי הם גם חסידי גור, אבל בנושאיים עסקיים או כספיים, ובוודאי שבנושא החרם, לא היה לי איתם שום קשר. אלו שטויות והבלים, אתה צריך להתבייש לשאול כזו שאלה.

"אני יכול להגיד לך עוד משהו. אברהם משה מרגלית כששמע על החרם רצה לעזור ל'שפע שוק', הוא ניסה לדבר איתם ולהסביר להם איך לצאת מזה. אז איך זה קרה אם האינטרס שלו הפוך לגמרי?".

האם תוכל לספק לגולשי 'בחדרי חרדים' צילום של כרוז החרם?

"התחייבתי שאני לא מוציא את זה מהכספת בלי רשות מפורשת".

לסיום, הבמה שלך.

"אני רוצה לומר לך דבר חשוב: גדולי ישראל שחתמו על הכרוז לא הסתכלו על מה שנעשה מסביב, תמיד הסוחרים מתווכחים, תמיד כל אחד מוצא את האינטרס שלו, גם באל על אמרו שאנחנו רוצים להגדיל את רווחי 'ישראייר' ( - חברת תעופה מתחרה), וגם כאן מוצאים אינטרסים שונים. לנו יש מטרה אחת: כבוד השבת. בלי שום אינטרס.

"אין מערכה שיכולה להצליח יותר מהמערכות שמנהל הציבור החרדי. צריך רק דבר אחד להצלחה: חזית אחידה. אנשים מסתכלים על האינטרס אישי שלהם, ולא על כבוד השם שנתן לנו את השבת. צריכים כולם לדבר בקול אחד, ולעמוד כחומה בצורה, ואז ננצח את המאבק הזה, בעזרת השם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}