י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

ייפסקו הטרדות האברכים בנתב"ג?

שר הפנים מבטיח: יעודכנו הנהלים בכל הקשור למעבר תושבי חו"ל בנתב"ג. ההבטחה בעקבות עשרות פניות של אברכים תושבי חו"ל ש'זכו' לטלטולים והטרדות מצד פקידי משטרת הגבולות בעת בואם לארץ

הטרדה בלתי נסבלת. נתב"ג
הטרדה בלתי נסבלת. נתב"ג


בפגישה שקיים ח"כ יעקב ליצמן עם שר הפנים, מאיר שיטרית, בנוכחות ראש מנהל האוכלוסין יעקב גנות, הבטיח שר הפנים כי ידאג באופן אישי לקביעת נהלים חדשים בעניין מעברם של תלמידי ישיבות ואברכים בני חו"ל הלומדים בארץ.

עשרות תלמידי ישיבות ואברכים מחו"ל הלומדים, שוהים או מבקרים בישראל התלוננו לאחרונה כי נעצרו על-ידי שוטרי משטרת הגבולות בכניסה וביציאה מהארץ, כיוון שהם מסרבים להירשם כאזרחים או כ'תושבים', והם מעוכבים זמן רב בנתב"ג.

בפגישה עם בכירי משרד הפנים אמר ח"כ ליצמן: "לא יתכן שבדרך של הצבת בעיות ביורוקרטיות והצקות יכריחו את מי שלא רוצה בכך, להירשם כתושב ישראל. מדובר בהטרדה בלתי נסבלת". הוא דרש ממשרד הפנים לקבוע נהלים ברורים שיעצרו את מסכת ההשפלות וההצקות שעוברים אותם בני חו"ל.

ראש מינהל האוכלוסין, יעקב גנות, דיווח בפגישה כי במשרד הפנים מקיימים בימים אלה דיונים והיערכויות לרענון נהלי העבודה במעבר הגבול.

שר הפנים, מאיר שיטרית, ביקש לזמן בדחיפות פגישה עם כל העוסקים בגיבוש הנהלים החדשים, אליה יוזמן ח"כ ליצמן, ובה יישמעו טענותיו על המתרחש כיום במעבר הגבול והמלצותיו לתיקון העוול הקיים כיום כלפי תושבי חו"ל. השר הוסיף כי "הוא רואה את הדברים עין בעין עם ח"כ הרב ליצמן והוא יעקוב ויפקח באופן אישי על תיקונן של הנהלים בהתאם לבקשתו ועל יישומן בפועל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}