י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

ליצמן: אולמרט מלגלג על ש"ס

ח"כ ליצמן טוען: עדיין אין הפשרת בניה בביתר עילית משום ששר הביטחון לא חתם על המסמכים. דובר ש"ס: "ההפשרה תבוצע. חבל שליצמן רץ לעיתונות לתפוס כותרות"

ש"ס, צוחקים עליכם. ח"כ יעקב ליצמן
ש"ס, צוחקים עליכם. ח"כ יעקב ליצמן

בניגוד לפרסומים ולתרועות השמחה מהשבוע שעבר, אין הפשרת בניה בביתר עילית, כך קובע ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה). לדבריו, בדיקה מעמיקה שערכה לשכתו גילתה כי שר השיכון, זאב בוים, חתם אמנם על מכרזים ל-286 דירות חדשות, אך המאשר הסופי שאמור לחתום על המכרזים, שר הביטחון, אהוד ברק, לא עשה זאת, וממילא בפועל אין הפשרת בניה.

"השמחה הייתה מוקדמת מדי. במשך חודשים ארוכים הממשלה תעתעה בש"ס תוך מתן הבטחות שווא שהבנייה תופשר, אלא שכדרכה, לא מילאה הממשלה את הבטחותיה לש"ס. רק אחרי הפצרות רבות של ש"ס שנבעו מלחץ בלתי פוסק שהופעל עליהם, הגיעה הודעתו של שר השיכון, שבעצמה היתה פוגעת ומזלזלת, בכך שבישרה על פרסום מכרז לבניית חלק קטן בלבד מהדירות", אמר ח"כ ליצמן.

ליצמן טוען שאולמרט ושרי ממשלתו פשוט מלגלגים על ש"ס, וזו עומדת מנגד חסרת אונים: "כעת מסתבר שמעללי הממשלה אינם נפסקים ושוב ש"ס הולכת שולל אחרי הממשלה, ובמשרד הביטחון נמנעים לעת עתה מלאשר את הבנייה".

מי צוחק על מי. צילום ארכיון: ששון תירם, לעצילום: מי צוחק על מי. צילום ארכיון: ששון תירם, לע
מי צוחק על מי. צילום ארכיון: ששון תירם, לע

והוא מוסיף ותוקף: "מדובר במגמה של ראש הממשלה להחזיק את ש"ס כבני ערובה על ידי הבטחות סרק שמימושן איטי וחלקי, אם בכלל, כאשר הדבר החשוב מבחינתו הוא לשמר את הקואליציה שלו. הבטחתו בעניין הפשרת הבנייה לא מומשה, קצבאות הילדים לא מושבים וחוק החינוך החרדי לא מקודם. הממשלה שמה לה למטרה להצר את עולם התורה ואת צעדי הציבור החרדי, וש"ס משחקת היטב לידיה".

דובר ש"ס, רועי לחמנוביץ', אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "סיפורי ליצמן ממש לא נכונים. שר השיכון הפשיר ושר הביטחון יחתום על ההפשרה. יש כאן אולי עניין של עיכוב טכני, אבל מדובר במהלך שנעשה בהסכמת ראש הממשלה לאחר לחצים שהפעילה ש"ס, והדבר ייעשה".

לחמנוביץ' הוסיף: "אם יש למישהו מידע על אדם כזה או אחר שתוקע את האישור, כדאי שיביא אותו לידיעתנו על מנת שנטפל בכך, ולא ירוץ לעיתונות לתפוס כותרות".

קישורים:
הבניה בביתר הופשרה חלקית
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}