י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

בגין החרם: ירידה חדה במכירות 'הריבוע הכחול'

בחודשים האחרונים רשמה 'הריבוע הכחול' ירידה של 9% במכירות, כש'שפע שוק' היא האחראית העיקרית לאובדן ההכנסות. המרויחות: שופרסל ורשת 'אלף'

המפסידה הגדולה. שפע שוק
המפסידה הגדולה. שפע שוק

רשת 'הריבוע הכחול', בבעלותו של איש העסקים דודי וויסמן, נפגעה קשות מהחרם החרדי שהוטל על חנויות 'שפע שוק'. 'מעריב' מדווח הבוקר (ה) כי נתח השוק הכללי של הרשת ירד בחודשים האחרונים ירידה דרסטית וחסרת תקדים של תשעה אחוזים.

משמעות הירידה בתרגום לכסף: אובדן הכנסות שנתי בסך 700 מליון שקל. החישוב נעשה בהשוואה למחזור הכספים הכללי של הרשת בשנת 2007 שהסתכם בכשבעה מליארד ש"ח.

על פי 'מעריב', הסתכם נתח השוק של הריבוע הכחול בחודש פברואר, טרם הוכרז על החרם, בכ-24% מכלל שוק השיווק הישראלי, ואילו באפריל הוא הסתכם בד ‭21.8%‬ בלבד. מדובר בירידה משמעותית משמעותית ביותר כיוון שמדובר בחודשים בהם חלו חג הפורים וחג הופסח - המתאפיינים בקניות בהיקף גדול ביותר במגזר החרדי.

המרויחה הגדולה. רשת אלףצילום: המרויחה הגדולה. רשת אלף
המרויחה הגדולה. רשת אלף

מחזור המכירות של רשת 'שפע שוק' ספג את הירידה הקשה ביותר. מחזור המכירות השנתי של הרשת, לפני תחילת החרם, נאמד בכ-1.4 מליארד ₪. אין נתונים מדוייקים לגבי שיעור הירידה שם, אך ברור כי 'שפע שוק' היא המשפיעה העיקרית על אובדן ההכנסות הכללי.

שפע שוק מונה אמנם 47 סניפים ברחבי הארץ, אך הסניפים הגדולים והרווחיים ביותר ממוקמים באיזורים חרדיים, כירושלים, בני ברק, ביתר, בית שמש, מודיעין עילית אלעד ואשדוד.

המרוויחה העיקרית מהירידה בנתח השוק היא המתחרה הגדולה שופרסל, שנתח השוק שלה עלה ב־‭:5.5%‬ מ־‭35.9%‬ בפברואר ל־‭37.9%‬ באפריל. בחודש מרס היה נתח השוק של שופרסל ‭.36.2%‬ המרוויחה הגדולה במגזר החרדי, היא תת הרשת של 'שופרסל', רשת 'אלף', שמשכה אליה את הצרכנים החרדיים שנמנעו מרכישה ב'שפע שוק'.

קישורים:
האם החרם על 'שפע שוק' מתפוגג
דודי ויסמן: החרם על 'שפע שוק' מונע מאינטרסים
השלב הראשון בחרם על 'שפע שוק' יוצא לדרך
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}