י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הערב יפורסמו כל פרטי פרשת אולמרט

הערב בשעה 20:00 יוסר כליל צו איסור הפרסום בפרשת אולמרט טלנסקי. ייחשפו אופן העברת הכספים, מועדי ההעברה, והאמצעים ששימשו להלבנת הכספים. המעורבות החרדית בפרשה - מינורית

כל הפרטים. משה טלנסקי
כל הפרטים. משה טלנסקי

הערב יוסר כליל צו איסור הפרסום בפרשת אולמרט-טלנסקי. יותרו לפרסום 'הפרטים הקטנים' של הפרשה, הכוללים את סכומי הכסף שהועברו לאולמרט, מועדי ההעברה, אופן העברת המזומנים, ופרטי חשבונות בנק דרכם 'הולבנו' הכספים.

עיקרי הפרשה פורסמו כבר במוצאי יום העצמאות, לאחר צו איסור פרסום גורף ותמוה שהחזיק מעמד כשבוע מאז פורסם דבר החקירה. על פי ממצאי החקירה, איש העסקים האמריקני משה-מוריס טלנסקי העביר לאולמרט סכומי כסף גבוהים במשך עשור. העברות הכספים נעשו בחלקם במזומן, ובמסירה מיד ליד. לא לחינם זכתה הפרשיה לכינוי 'פרשת מעטפות הכסף'.

לאחר הסרת איסור הפרסום, התייצב אולמרט למסיבת עיתונאים קצרה, בה הצהיר כי מעולם לא לקח שוחד, וכי הכספים הועברו לצורכי מימון בחירות. לטענתו, מי שקיבל את הכספים היה מקורבו, עו"ד אורי מסר, ולא הוא.

שכבות הגנה. אולמרט בביקור בסיןצילום: שכבות הגנה. אולמרט בביקור בסין
שכבות הגנה. אולמרט בביקור בסין

גירסתו של משה טלנסקי וכן ראיות נוספות שהצטברו בידי חוקרי המשטרה סותרות לחלוטין את גירסת אולמרט. לטענתם הכספים הועברו, ברובם הגדול, לידי אהוד אולמרט אישית, ובמזומן. מי ששימש כנהגו של טלנסקי, אבי שרמן, העיד בחקירתו כי העביר כספים לידי אהוד אולמרט באופן אישי

בדיון שנערך השבוע בבית המשפט טענה הפרקליטות כי כספים רבים הועברו בעת כהונתו של אולמרט כשר התמ"ת, עובדה שממוטטת את טענתו כי מדובר במימון בחירות, שכן לא נערכו בחירות משום סוג בהם התמודד אולמרט בתקופה זו.

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר לקיים הליך 'עדות מוקדמת', ולזמן את משה טלנסקי להעיד בשבוע הבא, על אף שלא הוגש כתב אישום. פרקליטיו של ראש הממשלה עתרו לבג"צ בבקשה למנוע את העדות, אך בית המשפט העליון דחה את בקשתם. אולמרט ייחקר פעם נוספת בפרשה ביום ו' הקרוב.

עד כה נחקרו במשטרה כמה וכמה אישי ציבור ואנשי עסקים חרדיים. רוב הנחקרים זומנו בשל קשריהם העסקיים עם טלנסקי, ולא בשל מעורבות כלשהיא בפרשה. כפי הנראה, הערב, עם הסרת צו איסור הפרסום, יתברר כי מדובר במעורבות שולית ובלתי משמעותית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}