י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"מקבל המעטפות לא יעז לגעת בגולן"

כך אומר ח"כ גדעון סער בתגובה להודעת אולמרט על פתיחת משא ומתן ישיר ורשמי עם סוריה. סער הוסיף: "אולמרט משחק בנכסיה האסטרטגים של מדינת ישראל". אלי ישי: "לא ברור לי מה השתנה".

אלמרט ברמת הגולן. צילום: משה מילנר, לע"מ
אלמרט ברמת הגולן. צילום: משה מילנר, לע"מ

ספין הספינים כבר כאן. ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הטיל הבוקר פצצה פוליטית ומדינית. בנאום שנשא בכנסת דיווח אולמרט על משא ומתן ישיר שמתקיים בין נציגי מדינת ישראל וסוריה. לשכתו הוציאה דיווח רשמי, המאשר את קיום המו"מ בטורקיה.

ההודעה יצאה בתזמון מדוייק בירושלים, באנקרה ובדמשק. בהודעה נאמר: "ישראל וסוריה החלו בשיחות שלום בלתי ישירות בחסות טורקיה. שני הצדדים הצהירו על כוונתם לנהל את השיחות בתום לב ובפתיחות, ולקיים דיאלוג רציני ורציף, על מנת להגיע לשלום מקיף בהתאם למסגרת שנקבעה בוועידת מדריד".

הגולן בעד הכסא. מטיילים ברמת הגולןצילום: הגולן בעד הכסא. מטיילים ברמת הגולן
הגולן בעד הכסא. מטיילים ברמת הגולן

טורקיה לקחה על עצמה את משימת התיווך בין המדינות בעת ביקור אולמרט באנקרה ב-2007. את ניהול המשא ומתן עם הסורים הפקיד ראש הממשלה בידי ראש הסגל במשרדו, עו"ד יורם טורבוביץ', ויועצו המדיני תורג'מן שמנהלים שיחות ישירות עם הנציגים הסוריים כבר שלושה ימים.

כזכור, אולמרט עומד במרכזה ובעיצומה של חקירת שחיתות, המעוררת סערה פוליטת, ציבורית ומשפטית עזה. הערב יותרו לפרסום כל פרטי הפרשה, ומדובר בדברים שיכתימו את אולמרט בכתם קשה, לכל הפחות מבחינה ציבורית. קשה שלא לקשור בין מצבו האישי לבין ההתפתחות הדרמטית.

יו"ר סיעת הליכוד בכנסת, ח"כ גדעון סער, אמר בתגובה: "מקבל מעטפות המזומנים לא יגע בגולן. הודעת ראש הממשלה מוכיחה שאין גבול לציניות במשחק שהוא משחק בנכסיה האסטרטגים של מדינת ישראל, למען שרידותו האישית. אין לו רוב לוויתורים בגולן, לא בכנסת ולא בציבור. ש"ס חייבת לפרוש לאלתר מממשלת אולמרט".

יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, אמר כי "סוריה היא עדיין יסוד ציר הרשע. צריך לשאול האם זה ראוי להעביר את החזית הצפונית שלנו לידי ציר הרשע. ראש הממשלה אמר בעבר שכל עוד סוריה אוחזת בעמדותיה לא ראוי לנהל משא ומתן. לא ברור לי מה השתנה. אין להפקיר את ביטחוננו בידי החיזבאללה".

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) אמרה בתגובה להודעת ראש הממשלה: "ראש הממשלה אולמרט מנסה לשטות באופן ציני באזרחים הגונים שוחרי שלום. כל מטרתו היא להסב את תשומת הלב ממעטפות המזומנים".

קישורים:
רמת הגולן, הסוף
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}