י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הסתבכת? קנה שטריימל!

עו"ד מרדכי ציבין, המטפל בפרשת החרדים העצורים ביפן, תוהה: "האם הד.נ.א. הישראלי מת? האמנם?". ומסיק: "אם הסתבכת ואתה צריך עזרה, כדאי לך לעשות את הטלפון הראשון לעסקנים של סאטמר"

הערבות ההדדית מתה. עו"ד מרדכי ציבין
הערבות ההדדית מתה. עו"ד מרדכי ציבין

פרשת העצורים ביפן מרכזת מאמצים חובקי עולם וחוצי יבשות שנעשים במטרה לסייע לשלושת הבחורים. עיתון ב'בקהילה', לשם הדוגמה, סיפר על התגייסות מלאה של הרב חיים יוסף דוד וויס מאנגליה לטובת שחרור הבחורים, כמו גם עסקנים אחרים וידועים שקמו לנסות ולפצח את המערכת היפנית הנוקשה.

כעת ניתן לספר כי בישיבה שהתקיימה אצל האדמו"ר ר' אהרן טייטלבום מסאטמר, השתתפו נציגים ציוניים.. (כן, ציוניים!) חברי אגודת ישראל באמריקה, כמו גם נציגי אירגונים חילוניים לחלוטין ישבו כתף אל כתף עם אנשי סאטמר על שולחנו של האדמו"ר, במטרה אחת, לנסות להציל את הכלואים.

אין ספק, המקרה הקשה ביפן גרם להתגייסות מליאה, החוצה מפלגות ודעות. דיברנו עם עו"ד ר' מרדכי ציבין, שמנהל את המגעים הקשורים בנושא מהזוית המשפטית, ועובד מול עורכי הדין היפניים הבכירים שנשכרו לייצג את בחורי הישיבה, ביקשנו לשמוע אקטואליה, וזה הפתיענו במונולוג מרתק ששלח לנו.

עו"ד ציבין והחיד"א וויס בפגישה שנערכה ביפןצילום: עו"ד ציבין והחיד"א וויס בפגישה שנערכה ביפן
עו"ד ציבין והחיד"א וויס בפגישה שנערכה ביפן

"ה-DNA הישראלי כמעט שאינו מכיל משהו מן החומר הנושן של הערבות ההדדית, זה שהצית
את לבותיהם של אלפי יהודים משך מאות ואלפי שנים", אומר ציבין, ומספר: "פרשת הכלואים על לא עוול בכפם ביפן תפסה אותי בעיצומם של מאמצים ארוכים להביא לשחרורו של ישראלי אחר, מפורסם
הרבה יותר, סא"ל יאיר קליין הנמק בכלא במוסקבה כשעל ראשו מרחפת סכנת הסגרה לקולומביה, שם הוא מוגדר אויב המשטר וחייו מצויים בסכנה"

"והנה ההבדל הבולט בין שתי הפרשיות, יש בו כדי ללמד משהו על ההבדל בין מי ששייך לקהילה למי שהוא אזרח רגיל של המדינה. בעוד לטובת שחרורם של שלושת הנערים מתערב באופן אישי כמעט כל חסיד סאטמר בארץ ובעולם, שלא לומר הממסד הארגוני של החצר שמעורב עד הצוואר -כולל האדמו"ר בעצמו- במאמצי השחרור, הרי שלטובת קליין האומלל, קצין בכיר, עתיר זכויות, גיבור קרבות מהולל שאיש אינו מטיל ספק בזכויותיו, איש אינו נוקף כמעט אצבע. לא הממסד, לא שלטונות צה"ל, לא חבריו מהצבא -להוציא בודדים-, לא המחלקה המשפטית במשרד החוץ (בראשות עו"ד אהוד קינן) ולא גופים ציונים כלשהם".

"האם פחות מגיעה לו ההתערבות הזאת מאשר לשלושת הנערים החרדים, שכל מי שנראה כמותם, גם אם אינו מכיר אותם, מרגיש קשר אישי חם אליהם ואל סבלם? האמנם אין דבר כזה קהילה ישראלית?", שואל ציבין.

והוא מסיק את המסקנה המתבקשת: "אשר על כן, אין מנוס מן ההמלצה הבאה לכל ישראלי יוצא צבא - מי יתן ותהיה לעד אזרח שליו והגון הבורח מהרפתקאות. אולם אם במקרה אתה עומד להסתבך בעניין כלשהו שבו תזדקק לעזרה, טוב שתסיר את דרגותיך, אותותיך ועיטוריך ותמכור אותם לכל המרבה במחיר. בכסף שתקבל רכוש לך שטריימל במצב טוב. הוא יהיה אפקטיבי הרבה יותר. אם הסתבכת ואתה צריך עזרה, כדאי לך לעשות את הטלפון הראשון לעסקנים של סאטמר.."
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}