י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

השוואה: מודם סלולרי - סלקום או אורנג'?

מלחמת חברות הסלולר עוברת גם לתחום המודם הסלולרי. סלקום מציעה גלישה ללא הגבלה מהמחשב הנייד ב-129 ש"ח לחודש. אורנג' מציעה חבילת גלישה בת 5 GB במחיר של 99 ש"ח לחודש

מודם סלולרי. צילום אילוסטרציה
מודם סלולרי. צילום אילוסטרציה

המלחמה בין ענקיות הסלולר מגיע גם לתחום המודם הסלולרי, זה הזמן שלנו - הצרכנים - להנות ולזכות מן ההפקר. אורנג' וסלקום פתחו במבצעים חמים בתחום שהיה עד כה מחוץ למעגל התחרות: מודם סלולרי - לגלישה מהמחשב הנייד.

המודם הסלולרי שמר במשך שנים ארוכות על מחיר גבוה, שאיפשר כמעט רק לבעלי יכולת גבוהה, או מחוסרי ברירה לרכוש אותו. מרפרוף קל באתרי החברות המציעות את השירות – אורנג' וסלקום, נראה כי גם הם נכנעו לכוחות השוק, ונכנסו לתחרות עסקית קשה.

סקרנו את החבילות המוצעות, והמסקנות לפניכם. המובילה שלנו, לפחות בשלב זה, היא חברת סלקום. זו עולה ביתרון גדול על פני על המתחרה, חברת אורנג', בעיקר בזכות מבצע 'גלוש בלי הגבלה'.

אורנג': המבצע הנוכחי ה'חם' של החברה, מציע גלישה בהגבלה של עד 5 ג'יגה לחודש, בעלות של 99 ש"ח ובהתחייבות לתקופה של 18 חודשים. סך הכל 1782 שקל לשנה וחצי, המחיר כולל את עלות המודם. כל מגה בייט נוסף מעבר לחבילת הגלישה, תחייב את המשתמש ב-0.30 אגורות. מהירות הגלישה: עד 2.8 MB.

סלקום: גלישה ללא כל הגבלה, בעלות של 129 ש"ח לחודש. בסלקום מתחייבים כי ההגדרה 'ללא כל הגבלה' היא אכן כמשמעה הפשוט, וניתן לגלוש עם המודם 24 שעות ביממה. ההתחייבות היא לתקופה של 18 חודשים, והמודם כלול במחיר. מהירות הגלישה: 2.4 MB הורדת נתונים, 1.4 MB העלאת נתונים.

אנחנו בחרנו בסלקום, מהסיבה הפשוטה: גלישה ללא הגבלה מהווה פריצת דרך בשוק המודם הסלולרי, ומשתמש אינטרנט ממוצע עובר בקלות את ה-5 מגה שבהצעת אורנג'.

בשיחה עם נציגת שירות של אורנג', שאלנו האם גם לאורנג' יש מבצע 'גלישה ללא הגבלה'. לדבריה, לאורנג' אמנם אין מבצע דומה, אך "כדאי לך מאד לבדוק את האותיות הקטנות בחוזה. גם בעיתון (איזה?) כתבו על זה שבפועל הם כן מגבילים את כמות הגלישה שלך, על אף ההצהרות".

חזרנו לשירות המכירות של סלקום, ותהינו האמנם נכונים דברי נציגת החברה המתחרה. בסלקום מתעקשים: "המבצע הוא אמיתי לחלוטין, אנחנו לא משקרים את הלקוחות שלנו. זהו מודם סלולרי במחיר של 129 שקלים בחודש, ואתה גולש כמו בבית, בלי שום הגבלה". הנציגה הוסיפה: "מבחינתנו, אתה יכול לגלוש גם ב-30 GB לחודש, אם רק תצליח, המחיר ישאר אותו דבר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}