י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

לטלנסקי נמאס: "אני חוזר לארה"ב"

ל'מאכר' האמריקני הכל יכול פקעו העצבים: "או עדות מוקדמת בתוך שבוע, או שאני חוזר לארה"ב בתוך שבוע. אם המשטרה לא תאפשר לי, אפנה לבית המשפט בנושא". מחר יתן בג"צ את החלטתו בבקשת אולמרט לפסול את הליך 'עדות מוקדמת'

  • י"ג אייר התשס"ח
בסופו של יום הכל יוכרע בבג"ץ
בסופו של יום הכל יוכרע בבג"ץ

איש המפתח בפרשת אולמרט, משה (מוריס) טלנסקי, מציב אולטימטום למשטרה: מתן עדות מוקדמת בתוך שבוע, או שיבה הביתה. על פי הדיווח הבוקר (א) ב'מעריב', אמר טלנסקי למקורביו: "בשבוע הבא אדרוש מהמשטרה לאפשר לי לשוב לארצות הברית. אם לא יאפשרו לי, אלך לבית משפט".

הדרישה הנחרצת באה על רקע מה שמסתמן כמשיכת זמן מצידו של ראש הממשלה. התחושה הרווחת היא שאולמרט מנסה לדחות את הקץ בשיטת 'הכלב או הפריץ'. מה שעורר את זעמו של טלנסקי -השוהה בארץ מזה כחודש בכפיה מכח צו עיכוב יציאה- היא העובדה שאולמרט פנה לבג"ץ על מנת למנוע את עדותו המוקדמת שנקבעה ל-25 לחודש זה.

מכיוון שהחקירה צפויה להימשך עוד חודשים ארוכים וטלנסקי מתגורר בארה"ב, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט המחוזי בירושלים להורות על שמיעת עדותו המוקדמת, למרות שטרם הוחלט על הגשת כתב אישום. בפרקליטות חששו כי אם יוגש לבסוף כתב אישום, טלנסקי לא ישוב לארץ על מנת להעיד.

אולמרט פנה לבג"צ, כאמור, על מנת למנוע את שמיעת עדותו המוקדמת של טלנסקי. לדברי עורכי דינו, הדבר עלול לפגוע קשות באובייקטיביות של החקירה והעוסקים בה. בית המשפט העליון יתן מחר, יום ב', את החלטתו בעניין.

המשטרה ביקשה מפרקליטיו של אולמרט לשוב לחקרו פעם נוספת עוד לפני שמיעת עדותו המקודמת של מוריס טלנסקי (במידה ולא תידחה). החקירה מתבקשת בעקבות עדויות חדשות שנאספו בשבועיים האחרונים מאז נחקר אולמרט בפעם האחרונה. פרקליטי אולמרט לא השיבו עד כה לבקשה, בשל לוח זמנים צפוף של ראש הממשלה, לטענתם.

קישורים:
אולמרט ערער לבג"ץ נגד עדות טלנסקי
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}