י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

דודי זילבשלג: "רק הרחם החרדית תנצח"

במושב בנושא 'החברה החרדית' שנערך במסגרת ועידת הנשיא, אמר זילברשלג: "הרחם החרדית תנציח מציאות יהודית במזרח התיכון". יוסי ביילין אמר בכנס: "לאפשר לכל ישראלי להשתחרר מהצבא על פי מצפונו

חרדי גאה. דודי זילברשלג
חרדי גאה. דודי זילברשלג

'החברה החרדית בישראל: כיצד אפשר לחיות ביחד וגם לחוד?', זו היא כותרת המושב המיוחד בנושאי חרדים, שנערך היום (ה) במסגרת ועידת הנשיא בירושלים. "רק הרחם החרדית תנציח מציאות יהודית בולטת במזרח התיכון החדש", כך אמר מו"ל 'בקהילה', דודי זילבשלג, שפתח והנחה את הכנס, והוסיף משפט אופייני: "אני ישראלי לא פחות מאשר חרדי, אולם אני גאה יותר בעובדת היותי חרדי".

לדברי זילבשלג, הגידול הטבעי החרדי יהיה כל כך מהיר, עד שהוא מקווה שבעוד מספר שנים לא יאשימו את החרדים בגזילת מקומות העבודה במשק. במושב השתתפו יו"ר המכללה החרדית בירושלים, גב' עדינה בר-שלום, ח"כ יוסי ביילין (מר"צ), ח"כ משה גפני (יהדות התורה), חוקר החברה החרדית מאוניברסיטת בר-אילן, ד"ר ניסים ליאון וראש עיריית בני-ברק לשעבר הרב מרדכי קרליץ.

מחליפים דעות. ועידת הנשיא בירושליםצילום: מחליפים דעות. ועידת הנשיא בירושלים
מחליפים דעות. ועידת הנשיא בירושלים

ח"כ גפני אמר בדיון, כי הוא מוכן לוותר על יהדותה של המדינה, ולקבל בתמורה דמוקרטיה אמיתית. הוא הביא כדוגמה את חוק החמץ, שבוטל באופן תמוה: "פרשנות השופטת בחוק החמץ, יכולה להתרחש רק במדינה דיקטטורית, ולא במדינה דמוקרטית".

הרב מרדכי קרליץ דיבר אודות מצוקת הדיור במגזר החרדי. "בעשרים השנים הקרובות יזדקק הציבור החרדי ל-80 אלף יחידות דיור חדשות", חשף קרליץ וקרא למנהיגי המדינה להיערך בהתאם: "צריך להכין, ברצינות וביעילות, את התשתיות הראויות למגזר שקצב הגידול שלו הוא הגבוה ביותר".

ח"כ ביילין התחיל בטובות, ואמר: "כל ישראלי שאינו רוצה לשרת בצבא, מטעמי דת ומצפון, צריך לאפשר לו זאת" (כוונתו העיקרית היא לאפשר לפציפיסטים להשתחרר משירות, החרדים מגיעים כבונוס – ש.מ.). את דבריו סיים בקטרוג: "חוקי האישות, הנכפים על ידי הנציגות החרדית בכנסת, הם הכתם הגדול ביותר בספר החוקים של מדינת ישראל".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}