י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

בוש: ישראל - התגשמות הבטחת הא-ל לאברהם, משה ודוד

בנאום נרגש ומיוחד שנשא בכנסת, אמר נשיא ארה"ב: "שנית מצדה לא תיפול, אמריקה לצידכם". על איראן אמר: "גרעין איראני יהווה בגידה בדורות הבאים"

בוש בנאומו היום בכנסת. צילום: מתוך ערוץ הכנסת
בוש בנאומו היום בכנסת. צילום: מתוך ערוץ הכנסת

נאום חשוב בתקופה קריטית. נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, נאם היום (ה) בכנסת במסגרת ביקורו בארץ. בוש דיבר בחום רב, והפתיע אפילו את האופטימיסטים. "אמריקה גאה להיות בת הברית הקרובה והחברה הטובה ביותר של ישראל בעולם", אמר בוש, והדגיש: "הקמת מדינת ישראל היא המשך וביטוי ישיר להבטחתו של האלוקים לאברהם, משה ודוד". בסיום דבריו אמר: "מדינת ישראל היא אור לאומות השומרות על המסורת של אברהם, יצחק ויעקב".

על האיסלאם הקיצוני אמר: "הרוצחים טוענים שהם פועלים בשם האיסלאם, אך אינם אנשים דתיים. אף אדם שמתפלל לא-ל אברהם לא יכול לפוצץ חגורת נפץ ליד ילד תמים, או לפוצץ חגיגת ליל סדר פסח, או להטיס מטוס לבנייני משרדים מלאים בעובדים חפים מפשע". הוא הוסיף את המסקנה המתבקשת: "יש המאמינים שעלינו לדבר עם טרוריסטים. שמענו טענות מטופשות אלו בעבר - גם מסנאטור אמריקני שביקש לדבר ב-1939 עם היטלר. אנו מחויבים למנוע את הטעות הזו, שנסתרה פעמים רבות בהיסטוריה".

באשר לאיום האיראני, אמר נשיא ארה"ב: ""בישראל יש אולי 7 מיליון תושבים, אבל כשאתם נלחמים בטרור וברשע אתם חזקים כמו 307 מיליון, כי אמריקה עומדת לצידכם. מתן רשות לתומכי הטרור הגדולים בעולם להחזיק בנשק הקטלני ביותר, תהיה בגידה בלתי נסלחת בדורות הבאים. למען השלום, לעולם אסור להרשות לאיראן להחזיק בנשק גרעיני". והוא הוסיף הבטחה: "הייתי במקום בו נשבעים החיילים הישראלים: 'שנית מצדה לא תיפול'. אזרחי ישראל - מצדה לא תיפול שוב, ואמריקה תמיד תעמוד לצדכם".

את הישיבה המיוחדת בכנסת פתחה יו"ר הכנסת, דליה איציק. בדבריה היא פנתה לנשיא ארה"ב: "רציתי לפנות אליך הבוקר, ולבקש ממך שבמקום ללכת לראות את העבר המפואר שלנו, במצדה, תבוא לראות את ההווה שלנו. רציתי להביא אותך לבית החולים שם שוכבות אמא, בתה תינוקת, ורופאה שטיפלה בהם פצועות במצב קשה, בגלל טיל ששיגרו מחבלי החמאס לתוך אוכלוסיה אזרחית".

אולמרט בחר לדבר על המשא ומתן עם הפלסטינים: "ביודעי את התפלגות העמדות בבית הזה ואת רחשי הלב של אזרחי ישראל, אני משוכנע: הסכם שלום שישקף במלואו את החזון שהצגת בפני העולם ביוני 2002 ושיושתת על שתי מדינות לשני העמים - מדינה יהודית ומדינה פלסטינית השוכנות בשלום ובביטחון זו לצד זו - הסכם שלום כזה יאושר בכנסת ברוב גדול וייתמך על ידי מרביתו המכרעת של הציבור בישראל".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, אמר בנאומו כי על ישראל מוטלות שלושה משימות לבצע: "המשימה הראשונה היא למנוע מאיראן, שמכריזה על כוונתה להשמידנו, להתחמש בנשק גרעיני. הזמן אוזל. המשימה השנייה היא לא לאפשר לאיראן להקים בסיסים נוספים סביבנו, כדוגמת לבנון ועזה.

"הנסיגות החד צדדיות רק בנו בסיסי טרור אלה, הרחיקו את השלום וקירבו את הטרור. כך קורה לנגד עיננו מדי מדי יום עם ירי הטילים על שדרות, אשקלון ויישובי הנגב המערבי. זה חייב להיפסק. מול הטרור, ישראל חייבת לעבור ממדיניות של התשה למדיניות של הכרעה. המשימה השלישית היא השגת השלום עם שכניה של ישראל, תוך שמירה על שלמותה הנצחית של הבירה ירושלים".

קישורים:
בוש בארץ; ירושלים נחסמת
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}