י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

פרשת אולמרט: טלנסקי מוגדר חשוד

"משה טלנסקי אינו רק עד, הוא מוגדר עד חשוד", כך אמר פרקליט המדינה, משה לדור, בדיון שנערך היום. בית המשפט קבע: תתאפשר גביית 'עדות מוקדמת' מטלנסקי. אורי מסר עשוי להפוך לעד מדינה

עד חשוד. מוריס טלנסקי
עד חשוד. מוריס טלנסקי

התפתחות בפרשת השוחד טלנסקי-אולמרט המוסיפה להסתעף. בית המשפט המחוזי בירושלים החליט היום (ד) לאפשר לקבל 'עדות מוקדמת' ממשה (מוריס) טלנסקי, איש המפתח בפרשה. פרקליט המדינה, משה לדור, אמר בדיון: "משה טלנסקי אינו רק עד, הוא מוגדר עד חשוד".

טיעון זה הופך את הקערה על פיה, שכן טלנסקי נחשב עד עתה כאדם תמים שביקש לתרום למדינת ישראל, ולא ביצע כל עבירה על חוקי המדינה. עמדתו של פרקליט המדינה, אם אינה מהווה תרגיל משפטי גרידא, הופכת את החקירה לסבוכה יותר. עם זאת, לא נמסר פירוט במה חשוד טלנסקי ועל איזה חוק עבר.

פרקליט מחוז ירושלים, אלי אברבנאל, אמר בדיון כי טלנסקי נחשב אמנם חשוד, אך לא בעבירות חמורות כעבירות בהן חשוד אולמרט. הוא ביקש לאפשר גביית עדות מוקדמת ממנו משום ש"עיכוב היציאה מן הארץ של העד, בגלל היותו חשוד, יאבד מתוקפו בקרוב מאוד. לצורך חקירתו כחשוד העיכוב הזה לא יהיה ריאלי. המועד קרוב. בימים הקרובים כבר לא תהיה עילה לעכב את יציאתו מהארץ.

"אם הוא יישאר כאן בהסכמה בגלל שהוא מבין שהוא צריך להעיד - מה טוב, ואם לא נפנה לבית המשפט. בשלב זה, כרגע, אנו מסתכלים על התיק הזה ועל חומרת החשדות כלפיו, על העובדה שיוגש כתב אישום נגדו, הוא נמצא במקום אחר מהחשודים שלפנינו".

בתוך כך, לבקשת 'ידיעות אחרונות' הותר לפרסום כי יתכן ועו"ד אורי מסר יהפוך לעד מדינה בפרשה. הפרקליטות הודיעה כי במקרה שיסכים לשמש כעד מדינה, הוא לא יואשם בפרשה. אתמול העיד במשטרה המליונר שלדון אדלסון ומסר פרטים הקשורים לחקירה.

קישורים:
חשד: אולמרט הציב פסי האטה עבור טלנסקי
אולמרט בהיסטריה: מנסה למנוע עדות טלנסקי
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}