י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"מאבקי יוקרה פנים חרדיים"

שמועות שנפוצו טוענות: 600 יחידות דיור יופשרו לבניה בביתר. שר השיכון: "לא היה ולא נברא, מדובר במאבק יוקרה פנים-חרדי". בש"ס וביהדות התורה מתקוטטים על הקרדיט עוד לפני ההישג. שמחת עניים

הפשרה או קשקוש. ביתר עילית
הפשרה או קשקוש. ביתר עילית

'מקווה נייעס' או מציאות, זו השאלה המרכזית באשר לשמועות על הפשרת הבניה בביתר עילית. בימים האחרונים נפוצו במגזר החרדי שמועות ולפיהן יופשרו לבניה 600 יחידות דיור בביתר עילית הקפואה. במשרד השיכון ובמשרד הביטחון מכחישים, אבל בש"ס וביהדות התורה עומדים על שלהם.

שר השיכון, זאב בוים, מכחיש הבוקר את הידיעות על ההפשרה הצפויה, וטוען כי מדובר בתוצאה של מאבקים פנים-חרדיים. "יש מלחמות יוקרה בציבור החרדי על כל הישג, ולו הדל ביותר. וגם על השמועה הזאת היו הרבה קופצים, וכך זה התנפח. לא היה ולא נברא".

גורמים בש"ס וביהדות התורה מתעקשים שהמידע נכון, וכמובן, מתקוטטים על הקרדיט. בש"ס מייחסים את ההישג (שעוד לא בא לעולם) לפעילותו הנמרצת של אלי ישי, ואילו ביהדות התורה מדביקים את ההישג לפעילותו 'העקשנית והשקטה' של ח"כ יעקב ליצמן. דובר ש"ס, רועי לחמנוביץ', אמר לתקשורת כי סיכום על ההפשרה הושג בשיחה בין בוים לבין ראשי ש"ס.

גם לאחר ההכחשה של בוים, מתעקש לחמנוביץ' ואומר ל'בחדרי חרדים': "ביום ראשון יופשרו לבניה 600 יחידות דיור בביתר עילית. נקודה". אבל השר בוים הכחיש? "הוא יכול להכחיש, זה הסיכום וזה מה שיהיה". למה רק ביום ראשון? "מסיבות מובנות, אין צורך לפרט".

קישורים:
אלי ישי: הבניה בהתנחלויות ובביתר עילית תימשך
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}