י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

15 נפצעו מטיל באשקלון: פעוטה ואמה נפצעו קשה

סמוך לשעה 18:00 פגע טיל קטיושה שירו המחבלים בקניון 'חוצות אשקלון'. כתוצאה מהפגיעה נפצעו ארבעה קשה, ביניהם אשת אברך ובתה בת השנתיים וארבעה חודשים

ההרס בתוך המבנה. צילום: אמיר כהן
ההרס בתוך המבנה. צילום: אמיר כהן

ארבעה בני אדם, ביניהם אשת אברך ובתה בת השנתיים וארבעה חודשים, נפצעו באורח קשה ו-11 נפצעו באורח קל מפגיעת רקטת גראד הערב (ד) בקניון "חוצות" באשקלון. כוחות רבים של מד"א הגיעו למקום ופינו את הנפגעים לבית החולים "ברזילי" באשקלון.

אשת האברך, בת 24, שבעלה לומד בכולל באשקלון, נפגעה בראשה, ובתה, בת שנתיים וארבעה חודשים, נפגעה מרסיסים בראשה וסובלת משברים פתוחים. השתיים, שהיו במרפאת קופת חולים שבקניון, הועברו מ"ברזילי" לבית החולים "תל השומר" באמצעות מסוק של מד"א. בבית החולים נותחו שני הפצועים הנוספים שמצבם קשה. אחד מהם סובל מפגיעה בפניו והשני סובל מפגיעת בטן.

הפצועים באורח קל סובלים, ברובם, מפגיעות רסיסים.

הרקטה פגעה בקומה העליונה של הקניון, בה ממוקמת מרפאה של קופת החולים "כללית". על-פי הדיווחים, בין הפצועים רופאה ומטופלת בה טיפלה ברגע הנפילה. חלק מתקרת הקניון קרסה בחלקה וכמה בני אדם נלכדו תחת ההריסות, וחולצו בהמשך.

קניון "חוצות" ממוקם בסמוך לכניסה המרכזית לעיר, ובשעות אחר הצהריים הוא הומה אדם. בקניון מבקרים בממוצע כ-10,000 בני אדם מדי יום.

תושבים שהיו באזור סיפרו כי לפני נפילת הרקטה לא נשמעה כל התרעה שאיפשרה להם לתפוס מחסה.
בן כהן, עד ראיה, תושב העיר, סיפר: "ראיתי פצועים שנמלטים מהקניון החוצה, היתה גם תינוקת קטנה שמכוסה בדם". לדבריו, "היו הרבה מאוד אנשים בקניון בזמן הפגיעה".

המהומה מחוץ לקניון לאחר הפגיעה. צילום: castroצילום: המהומה מחוץ לקניון לאחר הפגיעה. צילום: castro
המהומה מחוץ לקניון לאחר הפגיעה. צילום: castro

שיגור הטיל בוצע מפאתי בית להיה שברצועת עזה, מהמקום בו היה בעבר הישוב דוגית. מערכת ההתרעה זיהתה את השיגור, אך לא נשמעה אתרעת 'צבע אדום' באשקלון. בצה"ל בודקים האם מדובר בכשל טכני.

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, עודכן על האירוע בתום פגישתו עם נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, בירושלים. הוא אמר בתגובה לאירוע: "ייתכן שניאלץ להפעיל את צה"ל בעוצמות שלא הפעלנו עד כה. ישראל לא תוכל להבליג על ירי הקסאמים. אם לא תהיה ברירה נפעיל כוח צבאי משמעותי ברצועה".

שר התמ"ת, אלי ישי, אמר לאחר האירוע: "הפיתרון היחיד הוא תוכנית תג-מחיר מעזה. האחריות היא על משגרי הקסאמים, פגיעה באשקלון ובשדרות תהווה בעצם פגיעה ברצועת עזה ובכך משגרי הקסאמים יפגעו בשגרת החיים של תושבי הרצועה. אין מקום לרגיעה וירטואלית". ישי ושר הדתות, יצחק כהן, תושב אשקלון בעצמו, יצאו מיידית לאשקלון למקום הפגיעה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}