י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"זה או סילוואן או מאה שערים"

כך אומר ל'בחדרי חרדים' גורם בעמותת 'אלעד' לאחר אישור מבנה לבית כנסת בשכונת סילוואן שבמזרח ירושלים. והוא מבהיר: "אין לנו עניין במלחמה עם הערבים, יחסי השכנות טובים". במר"צ כועסים

שכונת סילוואן על רקע הר הבית. צילום: עיר דוד
שכונת סילוואן על רקע הר הבית. צילום: עיר דוד

עמותת 'אלעד' (-אל עיר דוד) רושמת עוד ניצחון. לאחר מאבק ארוך, וחרף כל ההתנגדויות, אושרה תוכנית לבניית מבנה גדול לבית כנסת בכפר סילוואן שבמזרח ירושלים. מדובר בנכס אשר נרכש ע"י העמותה לפני כמה שנים, ועל אף טענות שנשמעו ממינהל מקרקעי ישראל, כל הזכויות בנכס שמורות לעמותה בלבד.

ועדת התכנון והבניה בעיריית ירושלים החליטה לאשר עקרונית את הקמת בית הכנסת 'אדרת', ופתחה בהליכים האחרונים לפני אישורו הסופי של המבנה. בית הכנסת המתוכנן יהווה קומפלס שלם שיכלול גם ספרייה תורנית גדולה, כיתות גן, עשרה יחידות דיור וחניון תת קרקעי לכמאה מכוניות.

לעמותת אלעד יש כיום 18 בתים בשכונת סילוואן, בהם מתגוררות משפחות יהודיות בדמי שכירות מינימליים. המבנה הנוכחי ממוקם במיקום רגיש במיוחד. הוא נצמא כ-200 מטר בלבד מחומות העיר העתיקה, וסמוך מאד להר הבית.

בתים בשכונת סילוואן. צילום: עיר דודצילום: בתים בשכונת סילוואן. צילום: עיר דוד
בתים בשכונת סילוואן. צילום: עיר דוד

חבר מועצת עיריית ירושלים, אילן פפה (מר"צ) ועמותת עיר עמים, פנו אתמול (ג) ליועץ המשפטי לממשלה בשאלה: "בלבה של ירושלים, נוצרה, הלכה למעשה, הממלכה העצמאית של אלעד, שבה ההגמוניה, מעל פני האדמה ומתחתיה - נמסרה לגוף בעל אפיונים אידיאולוגיים מובהקים. האם ראוי להקים מתחמים למתיישבים יהודים בעלי אפיונים אידיאולוגיים מובהקים בעיבורה של שכונה ערבית קיימת". הם מצפים מהיועץ להורות לאלתר על גניזת התכנית.

גורם בכיר בעמותת 'אלעד' אומר היום ל'בחדרי חרדים': "הניסיונות ההיפותטיים שלהם ייכשלו, כשם שהם נכשלו בעבר. אנחנו נחושים, דרוכים ומקצועיים פי אלף מהם, אין מה לדאוג". הגורם הוסיף: "נכון, אנחנו בונים בתוך קן צרעות, זה בית כנסת בעומק השטח העויין. אתם החרדים צריכים להבין, שמעבר למאבק על עיר דוד, אם לא נרכוש שם בתים, תצטרכו להילחם על מאה שערים".

לדברי הגורם, תושביה היהודים של השכונה חיים בשלום עם שכיניהם. "אנחנו דואגים שיתפתחו יחסי שכנות טובים. אם נוצר קרע, דואגים לעשות סולחה. אנחנו לא מעוררים פרובוקציות מיותרות, וגם השכנים הערבים לא מתנכלים לחבר'ה שלנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}