י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

חשיפה: נבלות וטריפות בהשגחת 'מהדרין ירושלים'

שערוריית ענק בירושלים, ולא בפעם הראשונה. אולם 'שערי העיר' העומד תחת השגחת 'רבנות מהדרין - ירושלים', מאכיל את אורחיו בבשר טריפה. עובד

  • ח' אייר התשס"ח
בשר ממקור לא מזוהה
בשר ממקור לא מזוהה צילום: באדיבות המצלם

שערוריה: נבלות וטריפות מוגשים לסועדים באולם 'שערי העיר', העומד תחת כשרות 'רבנות מהדרין - ירושלים'. כך עולה מעדותו של פועל ערבי שהועסק באולם בו מתקיימים אירועים רבים של משפחות מהציבור החרדי. העובד סיפר את סיפורו ביום א' האחרון לדב האזרחי ותמציתו תועדה במצלמת וידאו.

העובד סיפר על השתלשלות העניינים לכתב 'בחדרי חרדים': "ראיתי משלוחים של עופות שמגיעים בדלת האחורית במין מסתוריות שכזו, ומיד נדרשנו לפרק את העופות ולחתוך ברגלי העופות חתך עם סכין יפנית.

"שאלתי את העובדים, חברי לעבודה מה זה הפנסים האלו שאנו נדרשים לעשות בעופות, ומהיכן מגיעים העופות הללו? שכן אינני מצוי ומכיר את כל נושא הכשרות, על כך ענו לי שמדובר בעופות שמגיעים מכפר ערבי ליד פסגת זאב ולפי כללי הכשרות צריך לפתוח ולחתוך ברגל וכך זה נראה טוב וכשר והאורחים לא ישאלו שאלות מיותרות".

ניסיונות האולם לחסוך בהוצאות על חשבון הכשרות לא הסתיימו רק בכשרות העופות, גם את בקבוקי הוודקה היקרים מתוצרת 'אבסולוט' נדרשו העובדים למלאת בחומרים אחרים וזולים כאשר אחרי המילוי נסגרו הבקבוקים בנילון שנצמד בשיטה של זיוף מקומי, וכך הם הוצגו כחדשים.

כתב 'בחדרי חרדים', דב האזרחי, יצא המום מהעדות ששמע ופנה מיידית לאחראי על הכשרות ברבנות ירושלים, הרב שליזנגר. זה הביע זעזוע מהסיפור ששמע והבטיח לטפל במקרה ביסודיות וללא דיחוי. ליתר בטחון ביקש וגם קיבל הרב שלזינגר את מספר הטלפון של העובד המדובר בכדי שיוכל לתחקרו ולבדוק את הנושא.

כתב 'בחדרי חרדים' הציע לרב שלזינגר שיבוא מיד ויתחקר את העובד. "אם יש צורך", הציע האזרחי לרב, "אוכל לבוא איתך ללא דיחוי למקום בכדי שתוכל לפעול מיידית ולמנוע מאכלות אסורות מיהודים כשרים". הצעה הוגנת ומחוייבת המציאות - אך הדבר לא נעשה.

חלפו להם יומיים שלמים ומתברר כי העובד לא קבל טלפון, ואף אחד לא ניסה לברר עמו על הכשלים החמורים עליהם העיד. גם לאחר פניות חוזרות ונשנות שנעשו היום (ג) לא התקבלה כל תשובה או התייחסות, ובאורח פלא, לא היה ניתן כלל להשיג את הרב שלזינגר.

במענה לפניית 'בחדרי חרדים', אמר גורם בכיר ברבנות ירושלים: "הרב שלזינגר איננו פועל באופן אחראי והוא מושפע מגורמים שליליים הסובבים אותו. התופעה הזו של טיפול כושל בעניינים חמורים שכאלה אינה חדשה והיא מוכרת וידועה".

קישורים:
קטע וידאו מעדותו של הפועל
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}